L’Esquí Club Pas de la Casa-Grau Roig (ECPCGR) va crear l’any passat una secció de muntanyisme per encabir l’esquí i les curses de muntanya en el seu programa. El Mountaineering Team és un equip que més que en la vessant competitiva està centrat en la formació dels joves en l’esport i en l’adquisició d’hàbits saludables.

Els integrants no tenen l’obligació de participar en curses, però sí de fer-ho en la preparació esportiva. “Insistim en la formació i que assisteixin als entrenaments”, indica Meritxell Samarra, vicepresidenta de l’ECPCGR, remarcant que també incideixen a “agafar hàbits saludables” i que les sortides a la muntanya “es facin amb la màxima seguretat possible”. La preparació la realitzen al llarg d’onze mesos.

L’equip de tecnificació està compost per Xavi Areny, Jaume Planella, Marc Font, Òscar Cabanas i Carlos Roig, i el de competició per Emma Cristina, Joël Rossell, Joël Call, Marcel Prat, Adrià Dejuan i Roc Pont. En el conjunt d’estiu únicament es troben Ferran i Xavi Teixidó, i Joan Valls. Aquests últims són per edat i currículum els referents. El Ferran destaca que en la tasca del club la funció d’ells tres és “ajudar els joves en tot el que els faci falta”. Fora del calendari que segueixen en la Copa del Món o curses d’ultrafons, la resta de components participaran a l’estiu en travesses de la Copa d’Andorra i el circuit FEEC. Si els resultats acompanyen el 26 de juliol prendran part en el Campionat d’Espanya de vertical a Lleó. A l’hivern en la Copa d’Andorra i la Copa d’Espanya individual i de verticals. També hi ha l’opció de participar en alguna altra prova, com pot ser la Pierramenta.

Òscar Roig, tècnic del Mountaineering Team, remarca que tant el club com els patrocinadors no donen més valor als resultats, ja que “només tenir en compte la competició o la posició té el seu risc”, així que primen “l’assistència als entrenaments, que és on es formen i milloren”.