Diari digital d'Andorra Bondia

L'opinió de...

imatge de Miquel Huguet

Miquel Huguet

President de Cryto Innova i professor del màster de psicocreativitat a la UAB

 

 

Anàlisi de la innovació d’un projecte emprenedor (I)




Aquestes són les característiques fonamentals per transformar el pla de negoci en una eina per aconseguir finançament, ja sigui privat o procedent de fons de capital risc. Insisteixo que em baso en la meva experiència. No soc un opinador professional, però he aconseguit aixecar més de 5 milions d’euros de capital risc per materialitzar els meus projectes (http://miguelhuguet.com/).

La due dilligence de la innovació i de la tecnologia són les eines bàsiques per sustentar l’objectivitat d’un pla de negoci. En aquest i els pròxims articles desenvoluparé cadascun dels punts de la fase d’anàlisi de la innovació, tal com ho he fet en una desena d’ocasions, per aconseguir el desitjat i necessari finançament.

Antecedents dels projectes:

–Identificar els promotors i l’accionariat inicial.

–La inversió prèvia en capital, si n’hi ha hagut, i en qualsevol cas, actius com ara registres, patents i avaluacions de patentabilitat.

Descripció del sector i dels competidors:

–Ha de permetre la ràpida identificació del sector o mercat en què s’inclou el projecte, identificar si és tecnològic o innovador, si pertany al grup de projectes finançables en programes marc de finançament (biotech o salut, tecnologies de la comunicació, energies renovables i medi ambient), i tenir en compte que hi ha inversors que només inverteixen en aquests sectors.

–L’equip gestor ha d’identificar els competidors possibles, tant en l’àmbit local com en l’internacional, tenint en compte la cada vegada major globalització dels mercats, i que un competidor pot per tant aparèixer a qualsevol lloc del món.

–L’anàlisi dels competidors ha d’incloure una aproximació de l’estudi de mercat, que serà analitzat en profunditat més endavant al pla de negoci.

Descripció del producte o servei que oferirà l’empresa:

–Identificació clara i ràpida del que l’empresa realitza.

–Cal tenir en compte que qui llegeix el pla de negoci o la due dilligence no és un expert en el producte o servei que ofereix l’empresa; per tant, és imprescindible que l’explicació sigui comprensible i que se n’entengui la novetat i el valor afegit que comporta.

En l’experiència d’aquest autor, la majoria dels projectes exposen clarament el seu objecte, però sovint passa que si el destinatari no coneix el sector, de seguida es perd i desconnecta del contingut, i es perd així una magnífica oportunitat –i convé recordar aquí els elements més importants de l’elevator pitch: característica, avantatge, benefici.

Descripció de la innovació i de com s’hi ha arribat:

–Per captar l’atenció cal identificar el concepte innovador, la novetat que genera l’empresa, sigui quin sigui el sector d’activitat.

–Traçabilitat de la innovació, a través de quins mitjans s’hi ha arribat, estudis de mercat, publicacions anteriors, si és el resultat d’un procediment científic, la col·laboració que hi ha hagut o que hi pot haver amb altres centres d’investigació, universitats, parcs científics...

–Grau de vinculació personal amb l’evolució de la innovació: no cal que l’empresari sigui tecnòleg, la innovació es pot haver adquirit, però sí que cal que la traçabilitat de com s’ha obtingut sigui clara i transparent.

–El grau de vinculació personal i compromís legal amb el projecte és un element clau i definitiu per aconseguir finançament; la major part dels inversors fugen de projectes en què hi ha involucrats, per exemple, professors universitaris a temps parcial o que poden abandonar el projecte quan les coses es compliquen.

Compartir via

Comentaris: 1

Comentaris

I fer front als deutes contrets ? No és innovació però si obligació.
Quina barra

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte