Diari digital d'Andorra Bondia

L'opinió de...

imatge de juliar

Julià Rodriguez

Periodista

 

 

Associació per defensar els consumidors




El neixement d’una nova associació a Andorra, on és especialment difícil que se’n creïn de noves per l’habitual apatia de la ciutadania, és sempre una bona notícia. Pel que sembla, a mitjans d’aquest mateix mes es podria posar en marxa l’Associació Andorrana de Consumidors i Usuaris. No sé si té alguna cosa a veure amb l’antiga ACU, que va deixar de funcionar el 2010 i que va fer durant anys una molt bona feina defensant els interessos dels consumidors, ajudada també amb recursos de l’Administració. El cert és que una entitat com aquesta és molt necessària en un país com el nostre, en què malauradament encara perdura una certa picaresca, per dir-ho suaument, en algunes activitats de l’economia. Aquesta realitat es posava una vegada més de manifest en el recent balanç del Servei d’Atenció al Consumidor (SAC) que reflectia que l’any passat els allotjaments turístics i la venda al detall encapçalaven de nou el rànquing de reclamacions, que en total van ser 632. No n’hi ha prou, però, que hi hagi només aquest servei depenent del Govern per rebre i tractar de resoldre les queixes dels consumidors, sinó que és bo que hi hagi una entitat independent i de caire privat, com passa als països del nostre entorn, que s’encarregui d’aquesta tasca. L’Administració, per la seva banda, ha d’actuar per minimitzar les males pràctiques que s’acabin produint. I també correspon als poders públics sancionar quan sigui necessari i s’incompleixi la normativa vigent, una cosa que ara no passa gaire sovint, com també es dedueix de l’esmentat balanç. No es tracta de multar per multar, però sí de fer-ho quan correspongui.

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic