El cap de Govern ha anunciat que en breu Andorra comptarà amb uns 20 lleons i lleones, 15 girafes i 200 guepards. En un inici, els posaran enganxats amb cadenes als carrers i, en un futur incert, construirem allò que s’anomena bioparc o un nou concepte de zoo. Martí també ha anunciat que es posarà en funcionament un servei de lloguer de piragües per a qui vulgui baixar des de parròquies altes fins a la frontera pel riu, i evitar el trànsit. Aquests dos anuncis ficticis, que semblen exagerats i increïbles, són equiparables al que diu que Andorra és territori ciclista. És territori on viuen molts ciclistes, professionals i cicloturistes. Això sí. Però no està preparat per a una mobilitat en bicicleta, com ens volen fer creure. No n’hi ha prou amb aquest eslògan il·luminat en els panells de Mobilitat. Cal ser valents i treure espai als cotxes, i marcar un carril central, on les bicicletes hi circulin segures i tranquil·les. No n’hi ha prou a posar bicicletes elèctriques de lloguer a cada cantonada si quan un cop l’agafis i un cotxe t’avanci per l’avinguda Tarragona, fregant-te i desestabilitzant-te, no t’atreviràs mai més a tornar a anar en bicicleta. Només aquells que es dediquen al ciclisme, que en viuen, i aquells que estan bojos per ell, s’atreveixen a baixar a la jungla del trànsit del Principat sabent que diàriament s’hi juguen la vida. No n’hi ha prou a dir que s’aposta per la mobilitat en bicicleta. Primer s’han de posar els carrils segurs i després les bicicletes i no a l’inrevés. El Comú de la capital va anunciar fa dos anys que connectaria les rotondes de la Margineda i del Tobira amb un carril bici de 8 quilòmetres. On ha quedat aquest projecte?