Diari digital d'Andorra Bondia

L'opinió de...

imatge de Laia Bautista Servat

Laia Bautista Servat

Periodista

 

 

Clients de “qualitat” (I)




He dedicat quatre anys de la meva vida a la restauració, i me’n sento orgullosa. Els meus companys cambrers em van ensenyar la realitat de la vida laboral d’aquest sector on, per desgràcia, moltes vegades has de mossegar-te la llengua i has de suportar moltes faltes de respecte. “El client sempre té la raó” o “qui paga, mana” són alguns dels pensaments arcaics que malauradament encara tenen molts clients, tant turistes com gent del país, i són els que normalment tracten els cambrers com si fossin servents. És evident que alguna vegada s’equivoquen, al cap i a la fi, també són humans. Per això, molts d’ells demanen disculpes al client i alguna vegada ofereixen alguna bonificació de cortesia, ja sigui aplicant un petit descompte o convidant a cafès o xarrups.

Però la cosa no acaba aquí. Per a mi la pitjor de totes, la que demostra una manca d’empatia envers els treballadors d’aquest sector, és quan els clients es queden al restaurant fent petar la xerrada un cop han acabat de fer les postres i els cafès. Sembla que desconeixen l’existència dels pubs, dels bars... No vull dir que la gent hagi d’arribar, menjar i anar-se’n, no. Em refereixo a quan es queden fins després de l’hora del tancament del local, no són conscients que resten temps lliure als cambrers i moltes vegades aquests acaben treballant més de vuit hores al dia, fet  que, entre altres coses, converteix la restauració en un maldecap per a aquells a qui els apassiona la seva feina. Així que si passa de les 16.00 hores al migdia o de les 24.00 hores a la nit, fes un pensament, aixeca’t i deixa que els cambrers puguin gaudir del seu temps personal.

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte