Diari digital d'Andorra Bondia

Cuidar el turista rendeix




Quan amb el pas del temps recordo els viatges que he fet a diferents països, a la memòria em predominen els moments viscuts que es relacionen amb com em vaig sentir tractat en un determinat país. Més que les joies arquitectòniques, paisatgístiques o culturals que pugui tenir cada indret —que naturalment també gaudeixo—, quan torno al meu lloc d’origen el que més em fa valorar el viatge és l’hospitalitat rebuda en tots els sentits. Aquest per mi és un factor clau a l’hora de valorar un destí turístic. Aquí a Andorra, quan parlo de turisme amb coneguts i amics, sempre insisteixo en aquesta qüestió perquè crec que al nostre país no es treballa prou en aquest sentit ja que majoritàriament els esforços van destinats a fer venir més i més turistes. Prima la quantitat per damunt de la qualitat. Per això em va alegrar llegir aquest cap de setmana un article a la premsa espanyola que es titulava Cuidar el turista rendeix. L’article es feia ressò d’un estudi d’Esade i el centre comercial La Roca Village, a la Roca del Vallès, que arriba a la conclusió que la majoria dels turistes consideren l’hospitalitat i els serveis com a elements imprescindibles a l’hora d’escollir el destí dels seus viatges. El treball analitza l’hospitalitat a partir de dos conceptes: el primer inclou elements com un entorn agradable, l’acollida, la seguretat o el transport, mentre que el segon valora la confiança, l’eficiència, l’espai confortable o el factor sorpresa. Una dada clau és que atendre bé l’hoste multiplica per vuit la despesa que realitza al lloc de destí. ¿Què fem per millorar l’hospitalitat als turistes que ens visiten?

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte