Argentinos en Andorra va denunciar la setmana passada més casos de males praxis en el sector de la construcció novament relacionats amb treballadors desplaçats i amb permisos de curta durada. De fet, es tracta d’una situació que tot i apaivagar-se una miqueta arran d’algunes mesures adoptades, es continua des de fa, com a mínim, més de dos anys quan es van fer públics els primers casos d’abusos a treballadors peruans. 
Els canvis en la normativa per atorgar aquests tipus de permisos i el reforç de les inspeccions d’ofici del departament de Treball impulsats per l’aleshores ministre de Presidència, Economia i Empresa en funcions, Jordi Gallardo, i continuats per l’ara titular de Presidència, Economia, Empresa, Treball i Habitatge, Conxita Marsol, han contribuït a reduir els casos de males praxis i el nombre d’empreses que no complien la normativa laboral relacionada amb la contractació de treballadors desplaçats per als permisos de curta durada, si bé, com a tot arreu, sembla que encara hi ha els espavilats de torn que, tot i que siguin pocs, malmeten i danyen força la imatge del sector.
I és que malgrat que pugui sorprendre hi ha encara qui prefereix pagar la multa corresponent en cas de ser enxampat saltant-se la llei perquè el benefici de seguir fent les coses malament li és major. Segurament, posar fi a aquesta impunitat i acabar amb la sensació que tenen alguns que són intocables no és senzill, perquè ja saben allò del feta la llei, feta la trampa, però sembla, si fem cas a l’amenaça de la ministra Marsol, que ha plantejat l’opció de tancar aquelles empreses expedientades dues vegades pel mateix, que el Govern podria intentar posar fi a aquestes pràctiques. I dic “podria” perquè ja fa dos anys, igual que Marsol ara, el ministre Gallardo ja va dir que caldria canviar la llei, així que detectada la solució a veure quan cal esperar. De moment, més de dos anys i res de res.