El Govern continua avançant en la transformació digital del país i preveu posar en marxa aquest mateix any l’aplicació Cartera Digital, eina que ha de facilitar la gestió de forma segura i descentralitzada de tota la identitat digital i credencials de la ciutadania i a la vegada ha de permetre que el ciutadà disposi de la identitat digital per a facilitar els tràmits que pugui fer en línia. Aquesta aplicació es troba ja en fase final de proves.
No hi ha dubte que és un pas important i un pas més en el camí de la transició digital, amb sis grans objectius fixats de cara a un no tan llunyà 2030, i un pas fonamental perquè els ciutadans puguin realment palpar una transformació digital que fins ara ha estat més de l’àmbit intern de l’Administració. És cert que calia posar ordre i establir les bases i posar les eines perquè aquesta transformació i relació digital entre Administració i administrats no només fos possible sinó que fos com més eficient i efectiva millor, però el procés no ha avançat a la velocitat desitjable malgrat els esforços esmerçats.
S’han inclòs tots els tràmits al catàleg de la seu electrònica, s’han eliminat més de la meitat dels processos que estaven duplicats i a dia d’avui és possible fer en línia el 72% dels tràmits amb l’Administració general. Ara bé, queda encara feina a fer per aconseguir que totes les administracions públiques estiguin interconnectades i acabar amb determinats processos burocràtics i costums que sembla que es resisteixen a desaparèixer, com el fet que les administracions demanin, any rere any o amb la periodicitat que toqui, determinades informacions i certificats als ciutadans que ja tenen. D’acord que hi ha aspectes que poden haver canviat amb el pas del temps, però en el cas de les patologies cròniques, és necessari haver d’acreditar-les cada vegada?