Diari digital d'Andorra Bondia

El sistema andorrà, un bon exemple




Darrerament surten notícies que deixen palès que certs sistemes educatius estan caducats. Fins i tot organismes internacionals com l’OMS s’han pronunciat per aspectes, com la càrrega de deures, que provoquen que nens de 10 anys facin una jornada “laboral” més llarga que la que fan els seus pares, sense temps per poder jugar i enriquir la seva creativitat. Demostrat està per altres estudis estadístics que aquesta pràctica de càrrega de treball, a més de ser dolenta per a la salut, no repercuteix en uns millors resultats acadèmics. No parlem de sistemes, perquè també cal reconèixer que a cada casa hi ha professors més conscienciats dels canvis de model pedagògic i d’altres que podem dir que continuen amb la tradicional vara de càstig (bé, ara ja no perquè es pot denunciar), amb els dictats i l’ensenyament per repetició en què els nens memoritzen, no aprenen. Escoles que es diuen innovadores perquè apliquen metodologies noves tenen ara llistes d’espera en barris on les escoles convencionals van restant alumnes. Hi ha una consciència social que vol un canvi educatiu. Vol un model en què els professors siguin actius. Aquí al Principat, i sense voler proposar cap guerra entre els tres models educatius, es té la sort de disposar del sistema andorrà, que és, o treballa per ser-ho, un sistema innovador. Amb el Permsea els alumnes no s’avaluen amb notes d’aprovat o suspès en tal assignatura. Els nens són més aptes o menys en certes competències i se’ls acompanya en aquelles que els costen més. És un model inclusiu i adaptat als avenços tecnològics. És, doncs, un model (i a més públic) a exportar com un bon exemple made in Andorra.

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte