Diari digital d'Andorra Bondia

L'opinió de...

imatge de juliar

Julià Rodriguez

Periodista

 

 

Incidències al transport públic




M’encanta quan experts de tota mena diuen allò de “l’usuari s’ha de posar sempre al centre de tot el sistema perquè rebi el millor servei”. Pel que es veu, però, una cosa és la teoria i una altra de molt diferent, la pràctica. O el que és el mateix: intentar entabanar amb la paraula és molt fàcil però actuar concretament perquè brilli la tan anhelada i lloada qualitat per sobre de tot, és una altra cosa molt més difícil d’assolir. La qüestió és que els soferts usuaris del transport públic del nostre país s’han hagut d’espavilar de valent durant aquests primers dies de setembre. La posada en marxa de les noves línies concessionades pel Govern no ha estat, per a ells, un camí de roses, sinó més aviat un martiri, una carrera d’obstacles. Tot al contrari del que havia d’haver estat si, com es predica, l’usuari ha d’estar al centre de tot. Davant de tanta dificultat, de ben segur que a més d’un li han vingut ganes de tornar a agafar el cotxe per fer els seus desplaçaments. La lliçó que han après és que les bones paraules a què ens tenen acostumats els polítics no són suficients, sinó que han d’anar acompanyades d’una bona planificació. Que l’Administració sigui novella en aquest camp, fins ara només en mans de les empreses privades, no l’excusa de planificar bé les coses. Un usuari no té per què pagar un bitllet senzill si té en vigor un abonament, encara que sigui l’antic. Ni s’ha de veure sorprès per la desaparició improvisada d’una parada. Ni perjudicat perquè s’hagi retallat l’horari de pas i ja no sàpiga com tornar a casa després de la feina. Ni ha d’aguantar llargues cues per canviar els antics abonaments, etcètera. Esperem que aviat comencin a arribar les tan esperades millores.

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic