Diari digital d'Andorra Bondia

Millores al Servei d’Ocupació




Fa molts anys que empresaris i treballadors es queixen de la ineficiència del Servei d’Ocupació i reclamen millores en el seu funcionament. Uns i altres han posat de manifest de manera reiterada que l’ens no compleix el que ha de ser la seva finalitat perquè ni serveix als aturats per trobar feina ni a les empreses per dotar-se d’empleats amb currículums adequats a les seves necessitats. És el mateix que passa a altres països veïns, en què també s’ha demostrat la inutilitat d’aquests organismes per portar a terme la funció per a la qual van ser creats inicialment. El problema de l’atur al nostre país, molt menor que en altres llocs per la seva dimensió, hauria d’haver permès reaccionar amb més celeritat per resoldre una qüestió com aquesta, però el cert és que no ha estat així i sembla que no s’ha vist mai com una veritable prioritat. Ara el nou responsable d’aquest àmbit, el ministre d’Afers Socials, Justícia i Interior, Xavier Espot, acaba d’anunciar per fi alguns canvis que, si s’implanten bé a la pràctica, podrien anar en la bona direcció. Un dels objectius que em semblen més rellevants és establir itineraris d’orientació més personalitzats per a cada persona en recerca de feina, cosa que hauria de suposar una millor atenció als aturats. No s’ha d’oblidar que aquestes persones passen per una situació difícil, i per tant, han de rebre un tracte tan digne com sigui possible. I és que fins ara era molt corrent veure que el funcionari de torn es limités a agafar, de la manera més impersonal possible, les dades dels demandants de feina. Un cop fet, li anunciava que ja rebria una trucada, cosa que en la majoria dels casos no arribava a passar mai.

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte