Més enllà de l’ajuda que suposa la injecció econòmica pel patrocinat, i ara també amb l’aprovació de la Llei de mesures per a la reforma de la imposició directa i de modificació d’altres normes tributàries i duaneres, els avantatges fiscals per al patrocinador, se suposa, o això diuen com a mínim tots els manuals, que a l’hora de fer un acord d’aquest tipus, uns i altres, busquen també associar la seva empresa, en el cas del patrocinador, o la seva entitat o club, en el del patrocinat, a uns determinats valors i maneres de fer que en milloraran també la imatge.
Per això sobta el recent patrocini tancat per un dels clubs que representen el país a les principals lligues espanyoles amb una empresa de repartiment a domicili també del país veí, i més quan en anteriors temporades comptava amb el patrocini d’una empresa andorrana del mateix ram. I és que després que Inspecció de Treball i Seguretat Social de Madrid multés la companyia amb 56,7 milions d’euros per la contractació de falsos autònoms com a repartidors, alguns dels quals immigrants sense els permisos i la documentació corresponent, l’empresa de repartiment a domicili acumula ja més de 205 milions d’euros en multes per diferents incompliments laborals al país veí.
Segurament l’empresa forana, amb delegació no fa gaire temps també a Andorra, on confio que sí respecti la legislació laboral, pagarà més diners que la companyia nostrada. Ara bé, segur que no aportarà cap valor afegit a la imatge del club, sinó més aviat el contrari.