“S’estarien produint pagaments indeguts susceptibles de generar responsabilitats d’acord amb el que disposa l’article 57 de la Llei general de finances públiques, produint els efectes que es regulen en els articles 58 i següents de la llei esmentada” (SAAS). “S’han detectat proveïdors a qui s’ha adquirit serveis o subministraments de mateixa naturalesa en diverses ocasions i per als quals no s’ha realitzat cap procediment de contrac­tació (...). Aquesta pràctica no respecta el principi de concurrència que ha de regir la contractació pública” (FEDA). “S’han observat contractes laborals per obra o servei determinat que s’encadenen, deixant un temps de 60 dies entre cada dos contractes, els quals no responen als requisits de l’article 15 del Codi de relacions laborals i que poden originar contingències socials a l’entitat” (CASS). “S’observen pagaments per conceptes retributius dels quals no consta una regulació normativa que els empari”; “S’han detectat adjudicacions directes sense que s’hagin justificat” (Govern). Aquestes són només algunes de les moltes observacions que fa el Tribunal de Comptes en els seus informes de control de la despesa pública. Més enllà del debat polític sobre les presumptes irregularitats i el tipus de responsabilitats que caldria reclamar, em preocupa molt que any rere any aquest tribunal posi de manifest que els organismes públics incompleixen la llei de forma flagrant i que això no tingui cap conseqüència. La gestió pública ha de ser immaculada i exemplar i no hi pot haver lloc per a la manca de respecte per la llei.