Diari digital d'Andorra Bondia

Quan les notes valoren les emocions




A finals de curs, les notes del meu fill ocupen un relat de més de quatre fulls per davant i darrere. Ell només en té quatre, d’anys. En elles m’expliquen com ha evolucionat. Gairebé totes les pàgines són dedicades a  com és ell en l’àmbit emocional. El seu caràcter, la capacitat que té per certes coses i la que ha anat adquirint per fer-ne altres i allò que li costa acceptar. Parla de l’anglès, la creativitat artística i la música, però no per dir el que sap o com de malament domina el llapis. Explica l’interès que té per la vida d’Andy Warhol més que no per imitar-lo en aquell collage que ha pintat sortint per tot arreu del dibuix sense cap traça definida. No són aquelles notes de “progressa adequadament”. Tampoc sé el que el meu fill sap de matemàtiques o de lletres. Només sé que li agrada explicar i dir la seva opinió i que li costa acceptar quan canvia allò que estava previst. No són notes. És una descripció de com és i com emocionalment ha anat evolucionant des que va entrar amb por a la novetat fins a arribar a la confiança que ara té amb tots. No hi trobo a faltar notables o suficients. És un altre concepte. Aleshores em ve al cap allò que vaig sentir en una conferència que deia que les persones que triomfen a la vida no són precisament les que millors notes acadèmiques treuen, sinó aquelles que són intel·ligents emocionalment, perquè són les que saben com superar un fracàs o aquells entrebancs que la vida et posa al davant. Estic molt contenta de l’escola a la qual va el meu fill perquè prioritzen el seu estat emocional als coneixements que pot anar adquirint. Perquè com a mare, si em donen a triar entre tenir un fill cum laude o un fill feliç, ja sabeu què triaré.

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte