Potser ja ho han vist en alguna revista o passejant per algun carrer comercial. La casa francesa Dior ha posat al mercat aquest any una samarreta on es pot llegir “Tots hauríem de ser feministes”. No deixa de sorprendre tal aposta, tenint en compte que el feminisme sempre (o quasi sempre) ha estat demonitzat en la nostra societat. Però un error estratègic no entra dins de les accions de marques internacionals de luxe, fet que ens porta a una conclusió evident: el feminisme està “de moda”. Ho demostren les grans mobilitzacions de dones de tot el món, que unides lluiten per tenir una vida en llibertat, o fins i tot només una vida. Les darreres que recordem són les Sister marches que es van celebrar en solidaritat amb la Women’s march que va tenir lloc als Estats Units per mostrar el rebuig al seu nou president misogin i la d’aquest 8 de març, en què hi havia convocada a tot el món una aturada (ni que fos simbòlica) de dones per mostrar que sense aquestes l’estructura es col·lapsa. Precisament amb motiu del Dia de la dona treballadora, el mateix ministre andorrà responsable dels assumptes que afecten la igualtat va remarcar que la lluita del feminisme ha estat la lluita per la normalitat. I que aquesta lluita no només és cosa de dones, al mateix temps que recordava les aportacions que han fet lluitadores d’aquest moviment al llarg de la història. La reivindicació pels drets de les dones (que, sigui dit de passada, no som cap col·lectiu sinó la meitat de la població) avui és més viva que mai. Esperem que la resta de la societat faci aquest pas amb nosaltres.