Diari digital d'Andorra Bondia

L'opinió de...

imatge de OVilella

Oriol Vilella

Músic

 

 

Un altre enginy sobre rodes




L’altre dia estava aturat de baixada al semàfor de l’Stela, a la confluència de l’avinguda Príncep Benlloch, l’avinguda Santa Coloma i la Baixada del Molí, i de sobte, per la meva finestra esquerra, va aparèixer un vehicle contra direcció que aprofitava que no venia cap cotxe de pujada i circulava alegrement pel carril contrari. Evidentment no es tractava d’un turista anglès que s’havia confós, ni el vehicle era un cotxe. Es tractava d’un patinet elèctric en el qual anaven dos joves, un més gran, o si més no més alt que l’altre. No anava lent, anava força ràpid, no vaig veure casc en cap dels dos caps, i van saltar els semàfors a la torera.

Ja hi tornem a ser. Vehicles sense matricular, amb una velocitat potencial alta, capaços de provocar accidents i que circulen sense assegurança.

Se’ls gira feina a les autoritats, ja que han de prendre mesures envers aquests vehicles que circulen alegrement a 20 quilòmetres per hora, i en alguns casos, segons he pogut llegir, poden arribar als 40 per hora.

Aquest estiu s’han començat a deixar veure, però crec que el Pare Noel i els Reis d’Orient en duran els sacs plens, i la invasió s’acosta i pot ser extrema.

Jo tinc clar que haurien d’anar per la carretera, mai per la vorera; la diferència de velocitats i la temeritat d’alguns dels seus conductors fa que comenci a ser perillós caminar per la voravia, de fet a Esplugues de Llobregat, l’agost passat va morir una dona de 92 anys. El patinet anava a 30 quilòmetres per hora quan la iaia va rebre l’impacte i va caure a terra, amb la mala sort que es va donar un cop al cap a causa del qual va morir dies després a l’hospital.

És evident la practicitat de l’aparell, plegable en molts casos, no contamina, no camines, per tant no sues... però a mi em fan pensar en aquella societat futura que dibuixen a la pel·lícula Wall-E, on en aquella nau espacial en la qual viuen els darrers habitants de la terra la gent es desplaça sempre sobre rodes, i el sobrepès per manca d’exercici s’ha convertit en habitual.

Els anglesos d’un patinet en diuen scooter, exactament igual que les motos tipus Vespa, ja que l’origen d’aquestes era un patinet, entengui’s com una base amb rodes i un manillar al qual, amb l’aparició dels primers motors, no van trigar a acoblar-li’n un, després un seient, després una protecció per a les cames i, tatxaaan, ja tenim una moto escúter. Aleshores ve el dilema de sempre, aquell que ja tenim amb les bicicletes com a vehicle sense matricular: si jo pago assegurança i matriculació, i vinyeta i tot això per la meva escúter, per què un escúter elèctric no ho hauria de fer? I una assegurança, que al final crec que de tot, és el més important. Sí que tenen feina, sí, les autoritats...

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic