Diari digital d'Andorra Bondia

L'opinió de...

imatge de Josep Maria Cabanes

Josep Maria Cabanes

Candidat de Liberals

 

 

Un any connectats per l’aire




Aquest desembre farà un any que l’aeroport Andorra-la Seu disposa d’una línia regular de vols que connecta el Principat amb Madrid. L’acceptació que ha tingut la ruta ha superat les previsions inicials. Prova d’això, fa unes setmanes es va anunciar que la companyia Air Nostrum tornava a ser l’adjudicatària del concurs públic per assumir l’explotació de la línia aèria de cara al 2023. Al llarg d’aquest temps, l’ocupació mitjana ha estat superior al 69%, i un any després, fins i tot s’està analitzant la possibilitat d’operar una tercera freqüència entre setmana, la qual necessita una aportació del sector privat.
Per tant, gairebé un any després es pot dir que l’obertura de l’aeroport amb línies regulars no deixa de ser un èxit. Les garanties i fiabilitat que ha mostrat Air Nostrum al llarg d’aquest any són també un element molt favorable, ja que només s’han comptabilitzat quatre desviaments pel que fa a les condicions climàtiques i cap cancel·lació. Esperem que en futures etapes, les línies es puguin ampliar a altres ciutats europees perquè nodreixin el nostre país de turistes, principalment a l’hivern amb esquiadors. De fet, una mostra d’aquesta bona acceptació és l’ocupació que hi va haver durant la temporada d’hivern, quan es va fregar el 80%. 
A més, tal com va anunciar el ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, el dia que es va presentar l’adjudicació pel 2023, quan s’hagin acabat les obres d’abalisament, es podran canviar les hores dels vols i, per tant, ser més atractius. Concretament, durant la temporada d’hivern els vols sortiran dues hores més tard, mentre que la resta de l’any la sortida es retardarà al voltant d’una hora. En un principi, les obres haurien d’estar enllestides a principi de l’any vinent, i això permetria ampliar les connexions fins amb un total de 64 destinacions: 24 amb Espanya, 23 a la resta d’Europa i 17 més enllà d’Europa.
L’aeroport sempre ha estat un tema de debat en les darreres dècades, així com també una voluntat nacional. Som un país on les línies d’entrada i de sortida són les que són i per tal d’avançar en aquest món cada vegada més globalitzat, necessitem altres vies de mobilitat que ens permetin estar connectats amb la resta de territoris i no dependre tant dels nostres veïns. En aquest context actual, un país sense sortida aèria és un país limitat, i després de molts anys, actualment, podem dir que ja és una realitat.
L’obertura de la línia regular amb Madrid el desembre passat va ser el primer pas per estar millor connectats amb l’exterior, fet que ens ajuda en la nostra mobilitat així com també és un element clau per a la rebuda de turistes. Amb aquest aeroport, se’ns supleixen les mancances viàries que té el país amb tan sols una via d’entrada i sortida per Espanya i una altra per França. La realitat del territori és la que és, i tot que s’han anat fent moltes accions per suplir aquestes limitacions, amb millores com per exemple, a l’accés per França, la connexió aèria és essencial.
Al final, també s’ha parlat molt sobre un aeroport nacional en territori andorrà. Tot i que és una possibilitat que no s’ha de descartar per poder avançar cap aquesta independència de mobilitat, ara per ara, com a mínim tenim una infraestructura aquí a la vora que ens permet tenir aquestes rutes aèries i estar connectats amb la resta del món. Com a exemple, Mònaco tampoc disposa d’un aeroport dins el seu territori, i opera a partir de l’aeroport de Niça. El que està clar és que avui en dia, sigui on sigui, un país ha d’estar connectat amb l’exterior amb el màxim de vies i d’alternatives possibles, i com a mínim, nosaltres, des del desembre passat, disposem d’aquesta possibilitat gràcies a l’aeroport d’Andorra-la Seu.

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte