El cap de Govern ha insistit darrerament que després de dedicar tots els esforços a mirar d’assolir el millor acord d’associació amb la Unió Europea possible ara toca dedicar també tots els esforços a explicar a agents i sectors econòmics i a tota la ciutadania què implicarà i comportarà aquest acord.
Així, i més enllà que per la burocràcia interna del gegant que és la UE el Parlament Europeu acabi ratificant el text el maig vinent o ho hagi de fer el futur Parlament sortit de les eleccions del 9 de juny ja de cara a l’octubre o novembre, és indispensable que des del Govern, la secretaria d’Estat d’Afers Europeus i des del Pacte d’Estat per a l’acord d’associació amb la Unió Europea es comenci ja la tasca d’explicació de l’acord per tal que arribat el referèndum, ja sigui a finals d’any o el primer trimestre del 2025, puguin manifestar la seva opinió al respecte amb plena coneixença.
Ara bé, i malgrat que per ara no ha estat així i s’han llançat missatges quasi apocalíptics en el sentit que és aquest acord d’associació o el caos, convindria que la campanya que es porti a terme es faci en positiu i no es recorri a la tàctica de la por ni es posi la ciutadania en la disjuntiva d’haver de validar sí o sí aquest acord d’associació perquè no hi ha cap altra alternativa possible i el país cauria en un forat negre de conseqüències desconegudes. Seria un tipus de campanya a més d’allò més perillós si tenim en compte que, sovint, aquest tipus d’iniciatives acaben provocant en la ciutadania l’efecte contrari al que busquen i que per tant podrien incrementar els recels i la desconfiança que a hores d’ara puguin tenir alguns ciutadans respecte a l’acord d’associació amb la UE.