Unificar-se per estar en primera línia
Era d’esperar que la mala gestió del sector dels taxistes i el conflicte que des de fa anys que arrosseguen les dues associacions del país provoqués l’arribada d’altres empreses del mateix gremi. Si bé algunes no han acabat de proliferar, n’hi ha d’altres que estan tenint una molt bona rebuda per les condicions que ofereixen. Un exemple d’aquestes és el CityXerpa Move. Des que el vaig començar a fer servir aquest estiu no m’he plantejat tornar a agafar un taxi –si no és estrictament necessari–. El motiu és evident: la qualitat del servei no té punt de comparació. Gràcies a l’aplicació puc saber on es troba el vehicle en temps real; l’hora aproximada d’arribada i del destí; la matrícula, el model i el color de l’automòbil; les dades del conductor (nom i telèfon) per poder contactar-lo, així com ell disposa de les meves en cas que necessiti localitzar-me. El Xerpa em dona una tranquil·litat que el sector dels taxistes no pot garantir-me: que em vinguin a buscar i no em deixin plantada. Els taxis han d’unificar-se per poder estar en primera línia, tenir un únic call center que gestioni els viatges nacionals i que s’adaptin a les noves tecnologies amb aplicacions més simples i intuïtives, si no, em temo que acabaran desapareixent en un futur no gaire llunyà. Ara bé, la solució no és denunciar les altres empreses del gremi i serveis com ara el bus a la demana que els comuns han posat a disposició de la ciutadania, en especial per a les persones amb menys recursos del país, sinó millorar la gestió del seu servei i oferir tarifes coherents amb la realitat econòmica dels usuaris.