Pau Sanz i Marc Gomes s’han llançat a l’emprenedoria amb una plataforma digital, Pikel, on posen en contacte qui ofereix un servei amb aquells que el necessiten
L’app es diu Pikel.
És una app que fa de market place entre professionals que volen oferir un servei, com per exemple neteja, cura de persones grans i infants, passejar gossos o tenir cura de mascotes i aquelles persones que necessitarien aquest servei.
A vegades et trobes ‘pillat’ i...
Sí, per exemple, la persona que em cuida el nen s’ha posat malalta, o cal algú que m’ajudi a netejar. Doncs busco a l’aplicació i puc triar, per exemple, qui millors valoracions tingui. És una eina de connexió, per fer-ho fàcil.
Un tauló d’anuncis de tota la vida però en digital.
Això mateix. Integrat en una aplicació que és súper ràpida i fàcil d’usar. Volem ser el Glovo dels serveis.
Pim-pam.
Busques, selecciones i fas el pagament, que és un pagament segur: deixes dipositats els diners, que no s’abonen fins que no hi ha la seguretat que el servei s’ha produït. Abans és només una preautorització a la targeta de crèdit. Això dona seguretat a les dues parts.
Tots dos els fan confiança a vostès.
Correcte. Finalment, nosaltres som el pur intermediari tecnològic. Però tot és segur, tot està monitorat. No es trobarà el prestador del servei que fa una feina i finalment no la cobra, per exemple. I jo, quan vaig a contractar, per exemple, una persona per a la neteja, he vist les valoracions de les feines prèvies.
Hi ha unes categories determinades, veiem.
Sí, de moment. Les que he dit i oferta de classes particulars, per a nens i adults, a banda de la cura de mascotes. Hem començat per aquí i més endavant inclourem altres serveis: reparació de mobles, de coses de la casa. Anirem implementant nous serveis que tinguin demanda.
Per què aquesta gradació en l’oferta?
Vam veure que són els serveis que tenen més demanda. Així veiem com funciona, veiem les crítiques, les valoracions, comprovem com va l’aplicació i si hi ha res a corregir. Ens va semblar més assenyat que començar amb cinquanta serveis de cop.
Anar pas a pas sempre és una bona pensada.
Anirem ampliant setmana rere setmana, fent l’aplicació més gran. La vam llançar el primer d’aquest mes i la gent s’hi va anar apuntant. El 15 ja es van començar a contractar serveis.
I?
En aquells primers dies vam sumar uns dos-cents professionals i unes sis-centes persones que es van inscriure com usuaris. Vam superar àmpliament el que prevèiem, la veritat. En les primeres deu o dotze hores teníem una dotzena de serveis contractats.
Hi havia necessitat, doncs, pensen quan analitzen els números?
Això creiem. Hem multiplicat els números de la fase inicial: esperàvem uns dos-cents usuaris el primer mes i ja veieu com els hem superat. Això ens dona a entendre que sí, que hi havia una necessitat. A banda, el meu soci, en Marc, treballa en un sector on la gent ja li feia aquest tipus de consultes i constatava la demanda constant.
És clar, preguntaves a la veïna: coneixes algú de confiança?
Sí, exactament. Per això crèiem que a Andorra calia.
Com a negoci, vostès han de guanyar diners.
Sí, és clar. Els usuaris es poden donar d’alta gratuïtament, ara bé, quan es contracta un servei, percebem una comissió que es carrega sobre el preu final que paga el consumidor.
Vostès, per cert...
Som amics. Ell és andorrà i jo porto cinc anys vivint aquí. Tots dos estem vinculats al món de l’empresa. Tenim altres projectes diferents. Ara volem fer projectes digitals, com aquest, i tenim idees també de negocis físics, diguem. Volem cobrir necessitats de la gent, ajudar la població, i alhora, tenir un projecte que sigui nostre.