S’acaben els temps del crit “oído, cocina!”, o si més no, això és el que es proposen, entre altres coses, els responsables de l’empresa Sighore. Rafael Monroy explica en què consisteixen les eines que ofereixen a hotels i restaurants perquè ells siguin més eficients i els clients, més feliços
Què fan vostès?
Doncs moltes coses, moltes coses. Sighore és una empresa de projectes per a la restauració i l’hoteleria, i estem molt enfocats en la transformació digital. Ens acabem d’establir a Andorra, tot i que de clients ja fa temps que en teníem.
Hem vist uns cambrers així com molt connectats.
Sí, sí. Estem parlant de tot allò que fa un restaurant, des de la part del front office, el tracte amb el client, presencial o virtual, com podem fer-ho digitalment. Com enviar a cuina les comandes, per exemple. Una opció que té molt d’èxit són les pantalles de cuina.
...?
Utilitzar una pantalla intel·ligent a la cuina, sigui per al xef, per passar la comanda de plats... I lluitem molt en el tema de la sostenibilitat: fora paper. De pas, fora crits.
El “oído cocina!” s’ha acabat.
Això mateix. La cuina d’un restaurant sembla així com caòtica, oi? Doncs es tracta d’assessorar, d’acompanyar el client, perquè faci un procés de transformació tecnològica. I en un entorn tradicional com és la restauració.
Posi’ns exemples.
El cambrer va a la taula amb la tauleta digital, pren nota i des del dispositiu passa a barra i a cuina la comanda. Més endreçat, més silenciós, per a tranquil·litat de tothom, clients més feliços. S’estalvia aquesta part tan dramàtica, diguem-ne.
Un guany per a tothom.
Exactament. Però això és sol el que té a veure amb el front office. Després hi ha la part de gestió d’estocs, d’inventaris... És gestió de l’esforç, al final el que busquem és que el negoci sigui àgil, sostenible, innovador i que estalviï diners en els processos. Per això facilitem el control d’estocs, de sistemes de producció. I el tema de les reserves i els pagaments, és clar, també ho gestionem.
Entesos.
El client és el primer a guanyar. Quan vas a un restaurant, el que no vols és estar esperant, oi? Així que si l’establiment pot tenir un sistema ràpid i que permet controlar molt bé tot el procés de producció, podrà fer molt més: doblar taules, per exemple, fer una acció de venda molt ràpida.
Perdoni, però no estressarem més els cambrers, els treballadors?
No, no, al contrari. Els cuiners, per exemple, quan comencen a treballar amb aquest sistema ja no volen tornar enrere. Tinc algun client a Andorra que té treballadors vinguts de Barcelona, de llocs on ja empraven aquesta tecnologia, i ells mateixos estan demanant-ho al propietari. Sobretot als cuiners els encanta.
No hi ha gent reticent? Els cambrers tenen una memòria envejable, recorden totes les ‘xorrades’ que els demanem. Santa paciència.
Hi ha gent amb molt ofici, efectivament. Però amb aquest tipus de dispositius, jo puc fer molt: aquell vol la carn poc feta, l’altre sense ceba... Els facilita la feina perquè poden incloure totes aquestes observacions necessàries per a quan es preparen els plats a la cuina.
Al sector li cal posar-se al dia o ja està modernitzat?
Sempre hi ha possibilitats de millora. Sempre, sempre. A banda, nosaltres som una empresa de projectes, no de vendre sols l’aplicació (que és nostra), sinó que volem començar amb el client i acompanyar-lo mentre evoluciona, amb les innovacions que van apareixent.
Estan disposats a actualitzar-se?
Ara hi ha sistemes que funcionen molt bé, a preus competitius, coses que abans eren caríssimes. Així que hi ha molta gent, molta, que està embarcada en la transformació digital al sector. Ara bé, no és un projecte que tingui inici i final, l’actualització és constant.
És un sector sofert.
Ho han passat molt, molt malament, durant la Covid, sí.