Ressaca de festes nadalenques, uns dies en què va fer fortuna el vídeo publicat a Instagram per Òscar Ballesteros que reivindicava l’avet d’Organyà. No és el primer cop que obté tal ressò. En algun cas publicitava Andorra

Un instagramer d’èxit.
Home, no diria tant! Jo treballo al sector del màrqueting i la part que més m’agrada és la de creació de continguts. Escriure, inventar-me històries, justificar per què un client necessita un producte. Així que vaig pensar com aprofitar-ho per fer una mica de rebombori a les xarxes i a poc a poc vaig anar trobant una manera de comunicar, personal, uns guions que sembla que fan gràcia...

Sembla, sí. 
Però no puc dir que sigui un tiktoker ni res d’èxit, els meus números són molt baixets encara. Tot i que tinc bones dades en viralitat, però encara pocs seguidors. A TikTok uns 8.000 i a Instagram, uns 4.000. 

Amb l’arbre d’Organyà va donar la campanada: li van recollir ràdios i televisions, com els ‘aruseros’.
Ja, sí, sí. Es van unir molts factors, amb aquella polèmica sobre l’arbre més alt i tot plegat. Jo, que passo cada dia per Organyà per anar a treballar a Oliana, vaig pensar “si aquí hi ha un arbre ben maco!”. És impressionant aquell avet i no sols per Nadal, que està ben viu. 

Doncs la va clavar. 
Penso que a la nostra zona geogràfica es generen pocs continguts. Excepte a Andorra, és clar. El fet que sortís al programa de LaSexta va ser la puntilla. Van trucar a l’Ajuntament d’Organyà i també a mi em van trucar de Catalunya Ràdio. 

Va córrer, va córrer. 
Al final, era una ximpleria, i mira.  Tothom en parlava a la comarca. Però jo, encantat. De l’Ajuntament em van trucar i hi ha gent que em fa la broma: “L’any vinent faràs el pregó”. Ara, també tinc vídeos d’Andorra que la van petar molt. Per cert, que hi ha molta gent que es pensa que soc un youtuber d’aquests que estan a Andorra, i no. 

Potser es fa d’or i ve cap aquí. 
Ho tinc a prop, que visc a Aravell. No crec que em mogui. 

Doncs expliqui’ns això dels vídeos sobre Andorra. 
Aquest estiu van instal·lar les fonts aquestes de la plaça de la Rotonda i vaig anar una nit a veure-les. Vaig fer un vídeo, el vaig publicar a TikTok i és un dels vídeos amb més reproduccions, més de cinc-centes mil!

Déu n’hi do!
Sí, sí, moltíssimes. Potser perquè el vaig publicar just a l’inici, els primers dies de funcionament de les fonts, i Andorra és un lloc que la gent busca moltíssim per Internet. Gent que busca plans per fer. Quan vols fer una sortida curta i no saps on anar, doncs, apa!, anem a Andorra, i s’informen molt per xarxes. El meu vídeo va ser un filó. 

Bé per vostè. 
També en vaig fer un de Naturlàndia –ai!, no, ara es diu Naturland, oi?–, amb el Tobotronc, etcètera, i també va tenir moltíssimes reproduccions. Tres-centes mil o així. Així que allò de l’arbre no em ve de nou. Només els primers dies ja portava unes quatre-centes seixanta mil o així. 

Li fa bona publicitat a Andorra. Ja es podrien estirar una mica amb vostè, oi?
Encantat. 

Vostè no és de per aquí, però. 
No, no, jo m’hi he instal·lat perquè hi treballo, però soc originari de Barcelona. El meu contingut se centra en oci, cultura, temps lliure, però no d’una zona geogràfica concreta, no sols del Pirineu. Però com que hi passo tant de temps...

Interessant allò que deia: que no hi ha gaire contingut pirinenc. 
Hi ha molt sobre Andorra, sí, però hi ha un buit de la resta del Pirineu. Busques vídeos d’activitats que es facin a l’Alt Urgell o els Pallars o el Solsonès i hi ha molt poca cosa, poca gent generant continguts sobre aquestes zones. Aleshores, quan fas alguna cosa i la fas una mica bé, amb una mica de cara i ulls...

Un nínxol interessant. 
Sí, una bona oportunitat interessant per a gent que vulgui crear continguts. Una opció de créixer i de promocionar la zona: el Pirineu és meravellós i es mereix que la gent el conegui millor.