Esther Pané, directora del departament de màrqueting de Gala Perfumeries, aposta per una campanya pionera al país, on accedeixes a un descompte per reomplir els productes en lloc de comprar un nou recipient. S’allargarà durant tot el novembre


De què tracta la campanya?
És una iniciativa que hem fet des de Gala, que és la primera que es fa d’aquest tipus aquí a Andorra. És per conscienciar el consumidor sobre l’ús de les recàrregues de les fragàncies.

Com funciona?
Té doble finalitat: fomentar la sostenibilitat dels envasos i, evidentment, la part econòmica, que és un 10% de descompte per cada recàrrega. A més, aquesta porta més mil·lilitres que la fragància de sèrie. Així que tots hi guanyem.

A quins productes s’aplica?
És una promoció que hem estès a tots els productes de la botiga que es puguin recarregar. Cremes hidratants, gels de dutxa, etc. Per exemple, pots comprar un perfum determinat i la recàrrega d’un xampú, i s’aplica el descompte als dos productes. La finalitat és el combo.

Com es fan les recàrregues?
Venen en uns envasos de material biodegradable –cada marca en fa el seu tipus–, llavors es treu el tap del recipient original, que actualment són tots de rosca, i tu mateix ho recarregues. No es perd ni una gota!

Fa gaire que existeix aquest tipus de reompliment?
Cada dia les marques aposten més per aquest tipus de recàrregues, i aquí al país som els primers que ho hem fet. Sí que es venen les recàrregues, però mai s’havia fet una campanya com a tal.

Reciclatge.
Quan s’acaba una fragància no cal tirar-la a la brossa, si vols la mateixa la pots reomplir. Però també entenc que, a dia d’avui, hi ha tants tipus de productes diferents que la gent vol varietat; però està bé que sapiguem que podem reomplir els flascons de cosmètica i perfumeria.

Quant durarà la campanya?
Va començar el 29 d’octubre i s’allargarà tot el novembre. Enganxarem Black Friday, precampanyes de Nadal... I aquest descompte en tot el conjunt es nota.

D’on va sortir la idea?
Nosaltres som un equip de professionals i volem fer una tipologia de campanyes d’aquí en endavant que siguin amb conceptes lligats els uns amb els altres. Però la idea va sortir de buscar coses diferents, que no s’haguessin fet mai. 

Sortir de la norma.
És molt comú el dos per un o el 50% per a la segona unitat, hi ha moltes campanyes d’aquest tipus. Fer una cosa diferent està bé i, si a més, li sumes el rerefons de la sostenibilitat, encara millor.

Quina està sent la rebuda de la gent?
De moment està anant molt bé; els clients tenen molt bona acceptació. Aquí el més difícil és fer una campanya que funcioni tant per als residents i clients fidels com per als turistes, als que has de captar a la primera.

Tot un repte.
Hem de tenir en compte les necessitats del client, l’època de l’any en què estem i els llançaments que hi ha a nivell global. És a dir, si una determinada marca treu un nou producte, ens hi hem de sumar i aprofitar el moment de difusió mundial per fer una campanya de país.

Aprofitar el moment.
Cada dia són més les marques que aposten per les recàrregues, i és una manera de fomentar aquest ús. És senzill, ràpid i entenedor, i això és el que volíem: una campanya dinàmica i clara.

Així tothom s’hi suma!
Ens ha sorprès, ja que en un principi pensàvem que el target seria més aviat gent d’una certa edat, però hi ha acceptació per part de tothom. És fonamental el missatge clau i fàcil, a més de les dues vessants: sostenibilitat i estalvi econòmic, els dos junts són el combo perfecte!