Stéphanie Steinpecht-Aleix ha posat les cèl·lules grises a funcionar a tota màquina. Ella i el gruix de professionals convocats a la campanya ‘Andorra al natural’, per repensar el turisme

‘Andorra al natural’. 

És la continuïtat de la col·laboració entre Andorra Turisme i National Geographic i enguany van plantejar-se, i a nosaltres, el repte de com integrar el turisme dins del nostre entorn natural. Es tractava de detectar els problemes i convertir-los en oportunitats. 

Perfectament explicat.  

Hi havia tres reptes: un de salut, un d’esport i un de turisme prèmium. Ens van distribuir en sis equips, de tres persones cadascun, de diferents àmbits professionals. Un d’Andorra a cada grup i gent d’arreu del món. Jo treballava amb Sonia Banyuls (Bali) 

i Ale Formanchuk ( Argentina). I el capità de tot el procés va ser Xavi Verdaguer, d’Imagine Creativity Center.  

Dos mesos de feina.   

Es tractava de desenvolupar, a través d’un procés creatiu que ells han batejat com a mètode Lombard, una idea. Té quatre fases: la inspiració; pensar out of the box, és a dir, sense límits; desenvolupar la idea perquè sigui factible i preparar tota la comunicació de la idea. 

El resultat?  

Sis propostes, de les quals hem de dir que Andorra Turisme no n’ha descartat cap. Jo les veig molt potents. 

Expliqui, expliqui.   

Un projecte era Nébula, per recuperar el patrimoni de les bordes, identificar-les, que ara no ho estan, i donar-los aquest ús. En el nostre cas el vam batejar Jarvis. Vam definir un perfil de turista que pot ser molt interessant a Andorra, fins i tot el vam batejar: investors voyagers. 

‘Investors voyagers’?  

Com els nòmades digitals, però gent amb més poder adquisitiu. Són gent amb família, que poden desconnectar aquí, per exemple, en èpoques de vacances escolars. Però necessiten seguir connectats per a, per exemple, participar en una junta, una reunió... El nostre Jarvis és un assistent, un concierge prèmium, lligat a Andorra Selected. Així se’ls ofereix el vestit a mida per a la seva estada de benestar i negocis. A banda,  vam veure que hi ha necessitat de crear nous serveis, per exemple, en tot el tema del biohacking. 

Ja ens perdonarà la ignorància.  

La revolució en el benestar. S’ofereixen teràpies enfocades en l’objectiu d’augmentar la rendibilitat del teu pensament, és a dir, per a ser més productius. 

‘Nunca te acostaràs sin saber una cosa más’.  

Pot servir per a gent que pateixi la síndrome de burn out, per exemple. Se suma a un estil de vida diferent, la nutrició, l’esport... i aquestes tècniques que augmenten el teu rendiment cognitiu. Són coses que a Andorra no s’estan oferint, però es demanen. 

Ben pensat. Més idees?  

Jarvis també incorpora una solució amb intel·ligència artificial, un assistent per respondre preguntes que sovint posen els turistes al personal de recepció d’hotel, per exemple, i que, amb el problema de rotació que tenim a Andorra, a vegades no saben respondre. Sope Andorra, sope el país, sope els costums. Entrenes aquesta IA i pot respondre qüestions, què sé jo, sope Casa de la Vall. 

Ep! I els guies què en diran?  

Ui, no, no, no hi ha res que substitueixi el tracte personal, ni de lluny. És complementari. L’experiència amb un guia turístic cap IA del món podria arribar a substituir-la.  Mai. 

Això és sols una part de les idees.  

Una de molt xula es diu Ciclisme al natural, per posar en valor els ports de muntanya, també amb IA. Per exemple, puges al coll de la Gallina i vols informació sope un dels pics, doncs la tens. Sope qualsevol cosa a l’entorn. 

Més.   

O identificar itineraris en hores de màxima afluència perquè canviïs de ruta, perquè la massificació és un dels problemes que tenim.  I quant al repte de salut, es proposava un índex mundial de destins de salut basant-se en paràmetres de l’OMS. També una proposta batejada Andorra Wellness Silver, per a aquesta generació de més de 55 o 60, que siguem un lloc que ofereixi un benestar holístic. 

Es materialitzaran?  

Comptem que sí. No hi ha calendari, enguany no hi ha pressupost, però seria una llàstima no aprofitar-les.