Després de la seva proposta d’educació financera, recentment aprovada per majoria al Consell General, Andorra Endavant fa ara un pas més i ha presentat a Sindicatura una Proposta d’Acord per tal que el Govern estudiï en 6 mesos la incorporació de la salut integral i el creixement personal al currículum de les escoles andorranes. Creu que cal que un sistema educatiu "que empoderi els joves, que els doni eines per créixer com a persones, comunicar amb carisma, liderar amb empatia i viure amb salut física i mental". La proposta d’Andorra Endavant vol que l’Escola Andorrana esdevingui "un model d’educació integral i humana, on s’ensenyin tant les competències acadèmiques com les que ajuden a ser feliç, gestionar les emocions i comunicar amb seguretat".

Segons el grup parlamentari, l’educació és la base d’una societat sana i forta, i ha d’anar molt més enllà "de la simple transmissió de coneixements acadèmics actuals". L’objectiu és "educar per viure millor, no només per treballar: formar persones autònomes, saludables, equilibrades i capaces d’afrontar la vida amb confiança, empatia i sentit de responsabilitat".

Concretament, el text presentat al Consell General proposa que el Govern estudiï la inclusió de quatre eixos d’aprenentatge clau: Educació en nutrició i salut integral, per adquirir hàbits saludables sobre alimentació, descans i primers auxilis; Més esport i activitats de benestar, per potenciar la forma física, la convivència i la superació personal; Desenvolupament emocional, corporal i comunicatiu, amb formació en gestió emocional, carisma, oratòria, confiança i cooperació; Reforç de l’anglès i ús responsable de la intel·ligència artificial, per combinar tecnologia, creativitat i pensament crític.

"Si eduquem en salut, gratitud, lideratge i consciència, reduirem les addiccions, la fragilitat emocional i contribuirem a formar una societat més sana, forta i empàtica", ha afirmat Carine Montaner, presidenta del grup parlamentari.

La iniciativa també demana que el Govern iniciï un diàleg amb tots els sistemes educatius presents al país —francès, espanyol i privats— per tal que aquests avenços arribin a tots els centres educatius d’Andorra.

A més, el grup insta l’Executiu a presentar en un termini de sis mesos un pla d’implementació progressiva, amb un calendari i els recursos necessaris per fer realitat aquestes mesures de manera efectiva i sostenible.