El grup interparlamentari de treball Andorra-San Marino que contempla el memoràndum signat entre el Consell General i el Consell Gran i General de San Marino ha mantingut la primera reunió entre parlamentaris andorrans i sanmarinesos. L’acord d’associació amb la Unió Europea ha estat una de les qüestions principals que han centrat la reunió. En aquest sentit, els parlamentaris han expressat el neguit compartit a l’hora de millorar els canals de comunicació vers la ciutadania, així com l’accés a la informació relativa a l’acord d’associació.

A més, han coincidit a considerar que la fase actual de la formalització de l’acord d’associació és important per reforçar la coordinació entre les dues institucions, consolidant un diàleg constant i una estreta cooperació des del principi. L’objectiu és afrontar conjuntament els reptes comuns i optimitzar les oportunitats que es presentin garantint una integració efectiva en el marc europeu. En aquest àmbit, s’han tractat els procediments legislatius que caldrà desenvolupar per facilitar la represa del cabal comunitari, així com l’estat actual del protocol de serveis financers que han de firmar San Marino i Itàlia.

Pel que fa a l’àmbit educatiu, s’ha expressat la voluntat de promoure intercanvis d’estudiants entre les universitats de San Marino i d’Andorra. A més, en l’àmbit econòmic es vol donar continuïtat als contactes mantinguts entre la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis d’Andorra i l’Agenzia per lo Sviluppo Economico de San Marino, tal com va succeir en el marc dels Jocs dels Petits Estats d’Europa celebrats recentment al Principat.

La creació d’aquest grup de treball vol donar continuïtat a la col·laboració que ja existeix entre els dos parlaments en l’àmbit internacional on tenen representació, com ara en l’assemblea parlamentària del Consell d’Europa o l’OSCE-PA, entre d’altres.

Per acabar, ambdues delegacions han acordat que el grup de treball interparlamentari Andorra-San Marino es reuneixi de nou a principis de l’any 2026 a Andorra.

Per part del Consell General han participat, en aquesta primera trobada, els següents membres de la comissió legislativa de Política Exterior: Berna Coma, Núria Segués, Cerni Escalé, Pere Marsenyach i Carles Naudi d’Areny-Plandolit.