Després de retallar-la en un 16,7% aquest exercici per tal d’incrementar les dotacions destinades al portal web i a l’estratègia en línia així com a esdeveniments, Andorra Turisme augmentarà l’any vinent un 19,6% la partida per a patrocinis i hi destinarà fins a 5.836.000 euros, gràcies a l’estalvi assolit amb les retallades de les partides previstes per a campanyes de comunicació, que es queda en 5,7 milions d’euros enlloc dels 6,1 d’enguany, de comercial, que davalla un 27,1% i es queda en 1,3 milions i de la dotació destinada al web, que disminueix fins als 951.156 euros.

Així es posa de manifest si més no en la memòria que acompanya el projecte de pressupost per al 2026 d’Andorra Turisme que el Govern ha entrat a tràmit parlamentari, uns comptes equilibrats que ascendeixen a 24.662.203 euros, un 1,78% més que el pressupostat per a aquest exercici 2025.

En el cas dels patrocinis, Andorra Turisme explica que es prioritzaran tots aquells esdeveniments que signifiquin una aposta clara per potenciar els productes turístics del país,  consolidant aquells que donin visibilitat i rellevància a activitats com l’esquí, la bicicleta, el senderisme i, de manera general, a la pràctica esportiva en un entorn de muntanya. A la vegada, es remarca que se seguirà apostant pel monitoratge i l’anàlisi de l’impacte generat dels esdeveniments patrocinats i la seva capacitat de generar visites i pernoctacions al país, així com l’increment de la notorietat de la marca Andorra.

En aquesta línia, entre els patrocinis per a l’any vinent s’inclouen la Copa del món d’esquí femení, la Copa del Món de BTT, la Trail 100, l’Epic Andorra, l’Spartan Race i l’Andorra MoraBanc Clàssica, així com el suport que es dona al Bàsquet Club Andorra, al Futbol Club Andorra i a l’Andorra ClassicAnd.
A més, se seguirà donant continuïtat a l’objectiu de desestacionalitzar la demanda, es treballarà en esdeveniments culturals i esportius per consolidar-los a mitjà i llarg termini, a la vegada que se seguirà donant suport a iniciatives com el Jambo Street, el Sax Fest o, en l’àmbit esportiu, la Volta als Ports i la Purito.

Una altra partida que creix de forma significativa és la de producte, que augmenta en un 7,8% i ascendeix fins als 6.211.100 euros, un increment que Andorra Turisme justifica principalment per la voluntat de continuar oferint propostes i esdeveniments que ajudin a consolidar el país com una destinació de referència i, a la vegada, desenvolupar noves iniciatives que ajudin a la promoció del destí, la desestacionalització i l’atracció de nous segments de mercat, especialment fora dels períodes de màxima freqüentació turística.

Així, s’inclou en aquesta partida el Cirque du Soleil, l’Andorra Taste, l’Andorra Conventions Bureau, l’Andorra Film Comission i el Pla gastronòmic. També es preveu treballar en una nova oferta segmentada per al públic sènior (Silver Economy) i altres projectes, que es troben en fase de negociació o d’estudi, destinats a potenciar l’oferta turística.

Pel que fa a les campanyes, i tot i la lleugera disminució de la partida, es preveu mantenir la comunicació en mercats propers per consolidar el coneixement de la destinació i mantenir la presència de la marca Andorra, i mirar d’accedir així a mercats i públics que permetin consolidar l’estratègia d’estades més llargues i augment de la despesa mitjana.

Es preveuen també dues campanyes de comunicació de gran format durant l’any, coincidint amb els períodes d’estiu i d’hivern, al mateix temps que es potenciarà la comunicació sota el nou concepte creatiu de la campanya Eleva la teva experiència. També es mantindran en el focus les campanyes digitals, ja que permeten una alta segmentació i una estratègia acurada de seguiment i mesura de les accions implementades, i es potenciarà la comunicació de compres al llarg de l’any, amb campanyes específiques vinculades al nou concepte Shop in Andorra, experts en compres.

En aquesta línia es preveu una nova edició del Shop in Andorra Festival, a la vegada que es mantindrà la comunicació dels esdeveniments culturals i esportius que tinguin lloc durant l’any. També es mantindrà el treball amb marques internacionals a través d’aliances estratègiques que ajudin a promoure la destinació, com les establertes amb Disney i National Geographic.

En el cas de la partida de comercial, i tot i la reducció pressupostària, Andorra Turisme explica que l’any 2026 ha de ser el de la consolidació del projecte Andorra Selected. En aquest sentit, recorda que aquest 2025 s’han iniciat les auditories als membres existents a la vegada que s’ha treballat en la consolidació del projecte amb els mistery guest efectuats a potencials nous membres.

Al marge d’aquesta iniciativa, la societat vol incrementar les accions iniciades en els mercats més llunyans, com Colòmbia, Brasil i Mèxic, mantenir les portades a terme ja al mercat canadenc i iniciar accions prop del mercat americà, amb l’assistència a fires per començar. També es mantindrà la col·laboració amb l’aeroport Andorra - la Seu d’Urgell per promocionar els vols existents i amb l’Andorra Convention Bureau per tal de donar més visibilitat al producte de Mice d’Andorra.

Finalment, la dotació de 951.156 euros de la partida portal web i estratègia en línia es destinarà a continuar amb les millores i optimització dels recursos web amb noves adaptacions i aplicacions, així com desenvolupaments i noves funcionalitats. Així es preveu fer un manteniment actiu del nou entorn d’Adobe Customer Experience posat en marxa aquest any, a més de treballar per millorar l’estratègia de mesura i el posicionament web, i desplegar nous escenaris de personalització.