Majoral no ha assumit la seva responsabilitat per la denúncia dels funcionaris, lamenta Cairat.
El Prat Gran, un altre clàssic de les comunals a Sant Julià. Ahir era la llista progressista la que demanava en la seva carta als Reis una piscina exterior amb més bona voluntat que concreció, i avui ha estat el torn de Desperta Laurèdia, que vol convertir l’espai en un “revulsiu” per a la parròquia amb un projecte “a llarg termini”, segons la número 2 de la llista, Sofia Cortesao. Ho tenen una mica més lligat que Per Sant Julià. Molt més, de fet, perquè disposen de dos projectes ferms: un de més bàsic, si es pot dir així d’una inversió que s’enfilarà als cinc milions d’euros i que preveu d’una banda pujar el nivell de la plaça a l’altura de Verge de Canòlich perquè quedi més integrat a l’entorn urbà, i que inclourà dues plantes destinades a aparcaments i una zona infantil.
El segon, més complet, té un pressupost de nou milions i hi afegeix una pista semicoberta que serviria també com a espai multifuncional: “Dependrà de la capacitat financera del Comú però es podria fer per fases i ho veiem com la resposta a les necessitats dels veïns pel que efa a aparcament, espais verds i zones infantils, se’n beneficiaran el comerç i la restauració, i vull recordar que la majoria volia ubicar-hi la residència universitària. Si se’n va fer enrere va ser per la pressió popular. Nosaltres sempre hem tingut clar que és en aquest solar, un dels pocs que el Comú té en propietat, on hem de construir places d’aparcament”.
Tarannà vs denúncia
L’altre tema del dia era l’amenaça del sindicat de funcionaris de dur el Comú a la Batllia pel reglament de la funció pública aprovat el 2021. Recordin que va transcendir casualment ahir, primer dia de campanya, i que per això mateix UL hi va veure intencions “electoralistes”. Per això i també perquè, segons Josep Majoral, “alguns” dels firmants de la denúncia tenen familiars a les “altres llistes”. El número 1 reformista, Cerni Cairat, ha intentat contemporitzar, molt en la línia de la formació, però no ha pogut evitar enviar-li un encàrrec a Majoral: “Sabíem des de fa temps del clima laboral enrarit que es respira al Comú, però no volíem polititzar-lo, fins al punt que hem arribat a mediar entre les dues parts per mirar d’arribar a una entesa. Per això lamentem especialment que el senyor Majoral insinuï que al darrere d’aquesta carta hi ha un interès electoralista i que defugi la seva responsabilitat en aquesta qüestió. No hi entrarem, nosaltres continuarem amb el nostre tarannà obert i dialogant, com fins ara.”
Miralles vol un tècnic per dinamitzar el comerç
“Sant Julià és una parròquia que des del punt de vista comercial i des del punt de vista turístic no existeix. I no existeix no perquè no tinguem res a oferir, sinó perquè fins ara no hem sigut capaços d’explicar que aquí hi ha coses per fer i hi ha coses per veure”. És el diagnòstic –diguin-li pessimista, diguin-li realista– d’Antoni Miralles, el cap de llista de Per Sant Julià. I segons ell la solució és la figura d’un tècnic que ajudarà els comerciants a elaborar un pla de comunicació, per començar, i a la vegada els fomentarà el sentiment de pertinença, “que s’adonin que han de treballar units per captar clients, perquè el turista s’aturi a Sant Julià, i no que cadascú faci la seva pel seu compte”. Miralles demana també una major implicació d’Andorra Turisme en la promoció exterior de la parròquia: “Òbviament, no pretenem que portin aquí el Cirque du Soleil, però constatem que la major part dels seus esforços s’han concentrat a Andorra la Vella i Escaldes. Ells poden ajudar-nos molt a explicar que Sant Julià també existeix, a potenciar el que ja fem bé, que és molt, i proposar noves accions per no quedar enrere”.