El grup parlamentari d’Andorra pel Canvi (ApC) ha presentat fins a dotze esmenes al projecte de llei de signatura electrònica, entrat a tràmit per l’executiu, en considerar que alguns dels punts de l’articulat podrien ser contraris a la Llei de protecció de dades.


Per la seva part, el grup reformista ha optat per no presentar esmenes al text en considerar que el projecte de llei no varia gaire respecte al text que van presentar ara fa un any en el tram final de la legislatura d’Albert Pintat, al qual els socialdemòcrates van presentar 42 esmenes, text que no va arribar a ser debatut en acabar la legislatura.
Concretament, des del grup presidit per Eusebi Nomen es demana que se suprimeixi l’apartat quatre de l’article 31 ja que creu que podria vulnerar la llei de protecció de dades. Aquest article del projecte de llei socialdemòcrata, titulat “Deure d’informació i col·laboració”, explica (apartat 1) que els prestadors de serveis de certificació de signatura digital tenen “el deure de facilitar a l’òrgan competent la informació i la col·laboració que els requereixi per a l’exercici de les seves funcions”, i (apartat 4) que per assegurar “la màxima difusió i facilitar l’accés al públic de totes les informacions rellevants, l’òrgan encarregat de la supervisió i el control dels prestadors de serveis de certificació pot publicar a la seva pàgina web les informacions i altres dades d’interès públic [...]”.

Igualment, i en relació amb la Llei de protecció de dades, ApC també esmena l’article 22 del projecte de llei de signatura electrònica titulat “Protecció de dades personals”. En aquest cas fa una addició d’un tercer apartat, que especifica que “els prestadors de serveis de certificació (de signatura electrònica) poden fer una cessió legal de dades a una tercera empresa en casos de cessació de l’activitat o a l’òrgan competent del Govern, de conformitat amb la legislació de protecció de dades personals”, cosa que no preveu el text legislatiu presentat pel departament encapçalat pel secretari d’Estat Alfons Miralles.

Una altra de les esmenes presentades per ApC fa referència a la competència d’entitats estrangeres de prestadors de serveis per fer les acreditacions de les signatures digitals. Per aquest motiu proposa una modificació en el quart apartat del capítol 29, de tal manera que –tenint en compte els tres apartats anteriors– ApC considera que “l’acreditació dels prestadors de serveis de certificació no serà necessària per reconèixer l’eficàcia jurídica d’una signatura electrònica”.