El ministre de Relacions Institucionals, Educació i Universitats, Ladislau Baró, ha participat aquest dimecres a la Conferència ministerial sobre l’Espai Europeu d’Ensenyament Superior, que ha tingut lloc a Tirana, Albània. Durant la seva intervenció, Baró ha reafirmat el compromís d’Andorra amb la qualitat universitària, tot garantint que el creixement de l’ecosistema universitari del Principat, amb l’obertura a universitats privades, “es farà segons els estàndards de qualitat de l’Espai Europeu d’Ensenyament Superior, on el paper de l’AQUA com a garant de la qualitat és fonamental”.
Aquesta conferència triennal, que celebra els 25 anys des de l’inici del procés de Bolonia, serveix per fer balanç sobre els avenços assolits pels 47 països membres de l’Espai Europeu d’Ensenyament Superior (EEES), i estableix les línies de treball del pròxim trienni.
En aquest sentit, s’ha aprovat el Comunicat de Tirana amb els 16 compromisos pels propers tres anys, entre els quals destaquen: el treball en el manteniment de la qualitat universitària, el manteniment dels valors fonamentals de l’EEES, el foment de la mobilitat dels estudiants, la internacionalització dels programes, o el foment dels acords regionals de reconeixement de titulacions entre els països membres.
La delegació andorrana l’han completat el director del departament d’Ensenyament Superior, Recerca i Innovació tecnològica del Ministeri de Relacions Institucionals, Educació i Universitats, Xavier Campuzano; la rectora de la Universitat Carlemany, Helena Prieto; el tècnic de reconeixement de titulacions del Ministeri, Jordi Llombart; i el representant dels estudiants al Consell Universitari, Arnau Solé.
Andorra, que va integrar-se al procés de Bolonia el 2005, participa activament a diversos grups de treball del BFUG (Grup de Seguiment del Procés de Bolonia), com el lideratge de l’acompanyament de San Marino en el seu procés d’entrada a l’EEES, la participació activa en el reconeixement de titulacions dels refugiats, o la redacció de les Normes de Procediment de l’EEES.