L’alcalde de la Seu d’Urgell, Albert Batalla, va celebrar ahir que l’Ajuntament de Barcelona no tanqui la porta a l’aposta per organitzar uns Jocs Olímpics d’Hivern Barcelona-Pirineus, tal com es va fer públic en les conclusions dels treballs de la comissió que la institució va crear per estudiar la continuïtat o no d’aquesta candidatura. Així mateix ho va transmetre Batalla a l’alcaldessa, Ada Colau, en una conversa telefònica que van mantenir ahir al matí. 

Malgrat no arribar a temps per competir per als Jocs del 2026, el més rellevant, segons l’alcalde, és que la comissió i l’escolta activa de l’Ajuntament de Barcelona han servit perquè la institució reconsideri el posicionament de rebuig expressat al principi del mandat municipal i s’hagi entès que el projecte és bo per a Barcelona, per al Pirineu i per al conjunt del país.

En aquest sentit, Batalla va assenyalar que, com ja va manifestar en la seva compareixença en la comissió de l’11 de març del 2016, “és fonamental el paper que la Generalitat ha de fer en aquest procés perquè estem parlant d’un projecte de país” i, per tant, va destacar com un encert que l’Ajuntament hagi passat el lideratge d’una possible candidatura al Govern de la Generalitat Catalunya perquè la coordini en el futur. Batalla va voler destacar que treballar pels Jocs del 2030 seria una opció molt bona i que cal recuperar ràpidament la dinàmica de treball entre les diferents institucions i les federacions esportives per avançar. 

Per altra banda, l’alcalde valorava positivament que en les conclusions finals de la comissió hi hagi el compromís del consistori barceloní de mantenir l’actual Pla de promoció dels esports d’hivern en cooperació amb el Pla estratègic de la neu a Catalunya, i la planificació i dotació d’instal·lacions esportives a Barcelona, així com el compromís amb les comarques del Pirineu. Finalment, Batalla va agrair a totes les persones i grups polítics de l’Ajuntament de Barcelona que han format la comissió d’estudi sobre els Jocs el seu interès i la seva receptivitat per conèixer a fons les diverses opinions al voltant d’un projecte de país com suposa una candidatura olímpica, que han servit per reobrir la porta a la possibilitat de viure un gran esdeveniment mundial al Pirineu.

El secretari general de l’Esport, Gerard Figueras, va assumir amb “entusiasme” el repte de liderar el projecte d’una futura candidatura per acollir uns Jocs Olímpics i Paralímpics d’Hivern, un projecte “de país” que haurà de comptar amb la complicitat dels alcaldes de Barcelona i del Pirineu català i la resta d’institucions, segons va indicar.