Compromís a la moguda sessió en què es va elegir Josefina Lladós presidenta del Consell Comarcal de l'Alt Urgell i es plany que "després de 42 anys de governs convergents al Consell Comarcal, amb una comarca a la cua en dades econòmiques, on els pobles es buiden i la població envelleix, s’ha perdut una oportunitat per començar un canvi de polítiques, més necessàries que mai, per revertir la situació actual", una situació de la qual en fa responsable la CUP, a causa de l'abstenció de la seva consellera, Gisela Sellés. Compromís "lamenta que la CUP s’hagi entregat a Junts, partit hereu de Convergència, avalant la nefasta gestió feta fins a l’actualitat" i apunten que així "esdona l’esquena als ciutadans i ciutadanes dels pobles de la comarca així com als seus ajuntaments".

La plataforma socialista explica, sobre les negociacions dutes a terme abans del ple de constitució del Consell que "el 27 de juny es va enviar la proposta de full de ruta a la consellera de la CUP, Gisella Sellés, per als propers quatre anys sense rebre cap resposta al document de 15 pàgines on es detallaven les polítiques a portar a terme si es feia el govern d’ERC i Compromís, després de 42 anys de polítiques fallidesE.

I insisteixen que el seu grup "té la ferma convicció que només des de polítiques progressistes centrades en les veritables necessitats del territori i de la seva gent, aplicades amb criteri, amplitud de mires i vocació de servei, es podrà sortir de la situació de paràlisi en la que es troba la comarca".

Finalment, assumit el resultat de les tres votacions necessàries per nomenar Lladós, apunten que durant els propers anys "els consellers de Compromís es proposen vetllar que les decisions i les actuacions que es prenguin des del Consell Comarcal respectin la legalitat, la transparència, la imparcialitat i el progrés real a la comarca". Treballar en base aquests principis "suposaria millorar la imatge i la confiança del ciutadà en la institució", conclouen.