Una llista “plural i renovadora”. Així és com el cap de la candidatura territorial de Demòcrates + Independents a Canillo, Guillem Casal, defineix l’única proposta que concorrerà en nom de la parròquia els pròxims comicis. Una situació que “sorprèn” Casal, però que aquest dilluns a la tarda, després de la validació, no ha volgut jutjar: “Nosaltres vam fer la llista pensant en el millor i creient que tindríem rivals. Hi ha una part de sorpresa, perquè ens trobem en una situació en què hi ha sis llistes nacionals i algunes parròquies en tenen fins a cinc, i en canvi, a Canillo, només hi som nosaltres, però, justament nosaltres, ja hem fet la feina i no podem valorar per què els altres no s’hi han presentat”, ha assenyalat, tot reconeixent que el fet que no hi hagi més competència “és símbol de quelcom no massa bo”.

Amb tot, des de la formació demòcrata s'ha destacat que la candidatura, presentada pel secretari d’Estat d’Afers Europeus en funcions, Landry Riba, i la subsíndica d’aquesta passada legislatura, Meritxell Palmitjavila, està formada per diferents perfils per intentar aglutinar el màxim de sensibilitats possible: “Tenim persones que ja tenen experiència al Consell General i al comú i gent que participa per primera vegada en una llista i que es dediquen a tota mena de professions: des de les més liberals fins a l’ensenyament, però tots ells estan capacitats i tenen il·lusió per fer un bon resultat”, ha indicat Casal. 

Així mateix, el politòleg canillenc ha reconegut que la composició  “no ha estat fàcil” i que trobar “només cinc persones tan diferents, a vegades ha costat molt”. Sigui com sigui, la llista ja està signada i per darrere de Casal hi ha l’advocat Jordi Jordana amb Meritxell Alcobé, Lluc Pol i Marion Claude com a suplents. 

Les diferències que les propostes puguin tenir amb el programa nacional de Demòcrates, però, seran mínimes. En aquest sentit, Casal ha explicat que els reptes “són compartits” amb dues problemàtiques ben evidents: l’habitatge i el poder adquisitiu de la ciutadania. Més enllà d’això, la formació taronja també posarà especial atenció en l’acord d’associació amb la Unió Europea (UE), la recerca d’un nou sistema de pensions més equilibrat o la sobirania energètica, “una crisi que actualment estem patint tant”.