El grup parlamentari socialdemòcrata ha presentat deu esmenes a la modificació de la Llei qualificada d’incapacitació i organismes tutelars i onze esmenes a la modificació de la Llei d’exercici de les professions liberals, segons va informar ahir la formació en un comunicat.

En el cas del primer text, els socialdemòcrates mostren la seva preocupació davant la possibilitat de nomenar una pluralitat de tutors com preveu la modificació de llei entrada a tràmit per l’executiu. En aquest sentit, les esmenes socialdemòcrates, presentades per la consellera Mariona González, van encaminades a modificar aquest apartat destacant expressament l’“actuació conjunta” en substitució de “mancomunada”, com diu el text, i preveient “què passa quan no hi ha un acord entre tutors”. En aquesta línia, la formació proposa que s’inclogui en l’articulat que “els desacords entre els tutors s’han de resoldre judicialment, sense recurs ulterior i amb l’audiència prèvia dels tutors i de la persona tutelada, si té prou coneixement i, en tot cas, si té més de 14 anys i es tracta de la tutela d’un menor”.
Quant a llei d’exercici de les professions liberals i de col·legis i associacions professionals, González ha presentat onze esmenes amb l’objectiu de fer “canvis de forma que atorguen més seguretat jurídica a l’articulat”.