El Comú d’Ordino ha aprovat avui un suplement de crèdit d’1.440.000 euros per a Secnoa al llarg de tres exercicis per a una ampliació de capital de sis milions d’euros. “Hi haurà tres milions que es destinaran a l’ampliació de capital pròpiament dita i els altres tres seran per les reserves, és a dir, la producció de neu de cultiu, a la finalització de la bassa de la Coma i l’anul·lació del préstec”, ha concretat la cònsol major d’Ordino, Maria del Mar Coma. Una decisió que també s'ha vist amb bons ulls des de la minoria, ja que “veiem el que està passant amb els nostres veïns de Pal durant l’hivern passat i entenem que no hi ha una altra alternativa”. Serà una despesa plurianual, per tant, enguany, es destinarà 440.000 euros, mentre que el 2026 i 2027, mig milió d’euros per a cada exercici.
La voluntat és poder garantir la neu de cultiu per aquells moments de la temporada on la manca sigui un problema. Segons ha expressat el cònsol menor d’Ordino, Eduard Betriu, la bassa d’on s’extraurà l’aigua per fer la neu serà d’uns 33.000 metres cúbics —triplicant la capacitat actual— i no afectarà les reserves, sinó que es construirà, precisament, per no haver d’assecar el riu. En aquest cas, es destinaran uns 4,1 milions per fer la bassa de la Coma. Quant als ginys, enguany passaran per unes inspeccions significatives per garantir el bon funcionament, però el canvi dels mateixos no serà fins al 2034 o fins i tot al 2037. A banda, s'ha donat llum verd a la quarta revisió del pla director i d’inversions de Secnoa per 5.200.000 euros, mentre que el nou sistema de control de forfets tindrà un cost de 400.000 euros.
Durant el consell de comú, s'ha confirmat que el concurs per a l’ampliació de les voreres de la Clota Verda ha quedat desert i que, pròximament, es traurà un de nou d’urgència. Segons Coma, només s'ha presentat una empresa i el pressupost superava en 200.000 euros el que preveia el plec de bases. Per afavorir que més empreses puguin entrar en el concurs, s’introduiran modificacions en els requisits. Entrant al detall, el que es vol és ampliar les voravies i eliminar el doble carril per fer-ne només un en sentit únic.
Finalment, la minoria ha volgut expressar la seva disconformitat amb el canvi de trajecte de la línia de bus L6. Segons el conseller Enric Dolsa, que el bus passi per la carretera de l’Obac i no tingui parada a l’hospital, provoca que “gent que hi acudeixi regularment hagi de parar a la Massana a fer un transbord de deu o quinze minuts, estigui plovent, nevant o faci sol”. En aquest sentit, s'ha demanat de parlar amb el Govern perquè hi hagi, com a mínim, una parada a l’hospital. “Personalment, penso que s’hauria d’aprovar abans de dir que no funciona. Ja hi ha el compromís de mobilitat perquè, en cas que no funcioni el nou trajecte, es replantegi un canvi”, ha respost Coma.