Segons va explicar el conseller d’Obres Públiques de la parròquia, Pere Riba, en el conveni es preveu que la cessió que rebrà el Comú es faci “en forma de pagament i de terreny” i la promotora, Casa Projecte, es compromet a “encarregar-se de les obres d’eixamplament del vial d’accés a la zona i de l’adequació de l’entorn”. L’administració, com equipament públic, té la intenció de construir “un amfiteatre i una font” en cadascun dels extrems de la urbanització.
Aquestes obres poden suposar uns ingressos d’uns 3 milions d’euros per les arques comunals, tot i que, com va assenyalar el cònsol major de la parròquia, Ventura Espot, el principal beneficiat d’aquest projecte serà Ordino, ja que “l’obertura del vial dóna possibilitats, en un futur, a la sortida cap a la carretera del coll d’Ordino i permet el creixement urbanístic natural del poble, i a més tenir una urbanització dissenyada per Jean Nouvel dóna prestigi”. Espot va posar com exemple l’impacte que va tenir, en el seu moment, la urbanització de la zona de la Pleta per la seva modernitat i va assegurar que la urbanització de La Querola “apareixerà en nombroses revistes d’arquitectura i els turistes la voldran veure”.
Després de l’aprovació, el projecte estarà exposat públicament durant tretze dies hàbils, a partir que surti publicat en el Butlletí Oficial del Principat d’Andorra (BOPA), per si alguna persona hi vol fer al·legacions, per signar-lo posteriorment. Finalment, s’elevarà a la comissió tècnica d’Urbanisme (CTU) del Govern perquè doni el vistiplau definitiu a la unitat d’actuació i es pugui desenvolupar el projecte de Nouvel.
Aquests terminis, segons va comentar el cònsol major, “ens permetran acabar la legislatura havent desencallat el projecte i havent fet la nostra feina”, després de tres anys i mig de negociacions entre totes les parts.