El nombre de persones inscrites al Servei d’Ocupació es va reduir de nou a l’agost. Així, si al juliol eren 530 les persones que estaven en les llistes d’aquest organisme públic per buscar una feina, a finals del mes d’agost passat eren 478, és a dir un 9,8% menys. El portaveu del Govern, Jordi Cinca, va manifestar ahir, durant la roda de premsa posterior al consell de ministres, que es tracta d’una “notícia molt bona”. I és que, tal com va ressaltar, ja es tracta del 27è mes consecutiu que es registra una disminució de la xifra d’aturats. Això significa, segons va afirmar Cinca, que “es referma” la tendència a la baixa. De fet, segons va voler destacar, no passava des del 2010 que el nombre de persones sense ocupació estigués per sota de les 500.
En concret el nombre d’aturats aquest mes d’agost és un 23,2% inferior al que es comptabilitzava el mateix mes de l’any passat. Així, si enguany eren 478 les persones sense feina, a l’agost de l’exercici precedent eren 622. En aquest sentit, el ministre va ressaltar que el més positiu, més enllà de les xifres concretes, és la “consolidació” de la reducció que s’està registrant mes a mes. Tot i la bona evolució que ha tingut aquest indicador en els últims mesos, Cinca va manifestar la voluntat de l’executiu de continuar treballant perquè el màxim de persones es pugui reinserir al mercat laboral. El ministre va ressaltar també el fet que la tendència sigui igualment positiva pel que fa al nombre de treballadors afiliats a la seguretat social, que fins al final del mes de juny passat s’havia incrementat un 1% en relació al mateix mes de l’any anterior. D’aquesta manera, al juny el nombre d’assalariats era de 34.188, mentre que el mateix mes del 2014 n’hi havia 33.859. 
Un 40% dels demandants de feina són de nacionalitat andorrana (192), mentre que un 33% són espanyols (156) i un 12% són portuguesos (58). Per la seva banda, els francesos només representen el 3% del total (16), i n’hi ha també un 12% d’altres nacionalitats (56). Així mateix, segons les dades d’Estadística, el 56% dels demandants fa un mínim de 20 anys que viuen al país (270), mentre que un 28% tenen entre 10 i 19 anys de residència (133). Per edats, el grup de demandants més nombrós està compost per persones d’entre 40 i 59 anys: 222. D’altra banda, una dada també significativa és que el 72% dels inscrits (342) fa menys de sis mesos que estan en recerca de feina.
A més del nombre dels inscrits en recerca al Servei d’Ocupació, el departament d’Estadística va donar a conèixer també ahir que a final d’agost hi havia 150 persones en millora de feina, un 3,2% menys que el mes anterior, quan n’hi havia 155, i un 8% menys que l’agost del 2014. A banda, el nombre de beneficiaris de la prestació per desocupació involuntària era de 60, xifra que suposa un 33,3% menys en relació a l’agost del 2014. Un 36% dels beneficiaris són de nacionalitat espanyola (22) i un 33% són andorrans (20).
El nombre de llocs de treball oferts a final de mes era de 455 (504 el mes anterior), xifra que representa una variació mensual del -9,7% i del 31,9 pel que fa a l’agost de l’any passat (345 ofertes). Durant l’agost es van fer 32 contractacions mitjançant el Servei d’Ocupació, 6 de les quals a través del programa de treball temporal.