El cap de Govern, Antoni Martí, juntament amb la ministra de Salut, Ocupació i Afers Socials, Rosa Ferrer, i el cònsol major d’Andorra la Vella, Jordi Ramón Minguillón, van inaugurar ahir el nou Centre d’Atenció Primària (CAP) de la plaça de la Sardana d’Andorra la Vella.
El nou centre permet ampliar els punts d’atenció als ciutadans i diversificar l’oferta sanitària a la població de la capital, segons va indicar Martí en l’acte d’inauguració. A més, les noves instal·lacions amplien en 20 metres quadrats l’anterior CAP, i compten amb la presència d’un treballador social i amb servei d’infermeria. El nou centre complementa els serveis ja existents al carrer de la Llacuna i a la Casa Quim Dolsa de Santa Coloma. Actualment hi ha ja onze centres d’atenció primària a les set parròquies. Properament l’antic Hotel Glòria de Sant Julià de Lòria tindrà un nou espai d’atenció primària i també s’acabaran les obres del nou CAP de la Massana.
Martí va insistir que amb el nou centre es fa un pas més en benefici de l’atenció sanitària de proximitat, i també en benefici que totes les persones tinguin accés als mateixos serveis i a la mateixa qualitat amb independència de la parròquia on visquin. A més, Martí va indicar que aquesta ampliació de serveis demostra la sensibilitat del Govern envers la sanitat, i que aquesta passa per desplegar de manera decidida el Model Andorrà d’Atenció Sanitària (MAAS). En aquest sentit, va afegir que el model actual dóna marge per a la gestió, i una millor gestió dels recursos és clau, però no n’hi ha prou sense el desplegament del MAAS per abordar els reptes actuals de la sanitat. La ministra de Salut, Ocupació i Afers Socials, Rosa Ferrer, també va afirmar que el nou centre millora les instal·lacions que hi havia fins ara, que havien quedat petites i obsoletes.