Res, ni una paraula. Com si els representants públics visquessin en una realitat paral·lela, cap de les formacions polítiques que formen part del ple de l’Ajuntament de la Seu d’Urgell considera que una investigació de la Fiscalia sobre les activitats de la tinent d’alcalde i regidora Christina Moreno mereixi una demanda d’explicació en el fòrum on els ciutadans poden escoltar-la. I això que d’explicacions en caldrien, i que d’interrogants n’hi ha molts. Alguns, de nous, com qui s’està encarregant d’aquesta investigació, perquè segons el comunicat –única explicació pública– amb què Compromís va intentar exonerar públicament la regidora, els documents presentats anaven adreçats a la Fiscalia Especial. I de fiscalies especials només n’hi ha dues, una de les quals és Anticorrupció.
Però aquestes inquietuds no figuren entre les dels membres del ple (com no ho va ser la detecció d’“indicis de corrupció” per part d’Antifrau en un concurs). Ni tan sols el grup de Junts. El portaveu, Jordi Fàbrega, sí que es va manifestar dies enrere a través dels mitjans de comunicació, on es declarava preocupat per la mala imatge que projecta sobre el consistori. Però al ple, res. Sí que va reclamar explicacions sobre les funcions i la retribució de David Vallvé, a qui la nota de premsa de la Generalitat que informava sobre el seu nomenament com a nou director de l’Idpa identificava com a “adjunt d’alcaldia” en tasques d’organització d’esdeveniments. Un error de la nota, rectificava l’alcalde, Joan Barrera.
La mateixa Moreno va prendre la paraula a la sessió. Però no per oferir cap explicació, sinó per expressar satisfacció per la passada festa major. El gruix del ple es va centrar en una moció de la CUP, que sortia en defensa d’activistes de la Seu per Palestina, multats durant una concentració per no voler identificar-se a requeriment d’agents dels Mossos d’Esquadra i que va obtenir el suport sense fissures d’Esquerra i Junts, i l’abstenció de Compromís.
La moció d’ERC per millorar la il·luminació del Parc del Segre va ser votada a favor. Els llums entraran en la inversió de 3,2 milions que es durà a terme l’any que ve.