El mateix dia que es va confirmar el tancament de les quatre oficines de turisme d’Andorra a l’estranger, el Partit Socialdemòcrata (PS) va mostrar el seu malestar respecte a la política sobre turisme i comerç que segueix el Govern.

Després de gairebé un any sense comparèixer davant dels mitjans de comunicació, l’exministre de Turisme Claudi Benet va protagonitzar una roda de premsa a la seu del PS acompanyat del president del partit, Víctor Naudi.
Benet es va mostrar sorprès de com s’està duent la política turística i va destacar el tancament de les oficines a l’estranger, ja que “és cert que tenen un cost elevat, però la principal font d’ingressos és la promoció turística a fora”. L’exministre de Turisme va recordar l’alt grau de coneixement del país que tenen les persones que treballen en aquestes oficines i la bona imatge que es té gràcies a aquests punts d’informació. El fet de ser reemplaçats per agents comercials, Benet el qualifica de “voler promocionar Andorra com un producte i no com un país”.
El polític socialdemòcrata va afirmar que “s’ha de destacar Andorra com un país diferent” i troba en el gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, el principal culpable d’aquest canvi en la manera de promocionar el país, perquè “no coneix Andorra i la ven com ho faria amb qualsevol altre producte”.
Benet va destacar que amb el tancament d’aquestes oficines es perd “el tu a tu, el més a més que no es pot reemplaçar amb un clic informàtic”, en referència a la campanya d’hivern d’Alguna cosa es mou a Andorra, a la qual es van destinar gairebé tres milions d’euros i va tenir un retorn de “300 reserves”.
“Andorra s’ha de promocionar com a país, si volem recompensar els turistes amb incentius econòmics per venir això es converteix en un producte promocional”, va constatar Benet, que aconsella fer una promoció destinada a potenciar el que fa diferent el Principat, com el diferencial de preu, la seguretat i el paisatge.
L’exministre de Turisme va exposar que les directrius en matèria turística des del Govern a les diferents oficines “han estat inexistents” i que els mateixos treballadors s’han assabentat pels mitjans de comunicació de la intenció de tancar-les. Benet va recordar que el cost anual de les quatre oficines supera el milió d’euros i que aquest cost, un cop tancades, tampoc es veurà reduït molt ja que els treballadors, una vegada reubicats, continuaran amb el mateix sou.
“No tenen una estratègia ni una línia clara d’actuació en matèria de turisme”, va matisar Naudi, que va assegurar que des del Govern “no es cuida ni es mima el turisme i el comerç, no ho saben explotar”.