El Partit Socialdemòcrata (PS) va criticar ahir el Govern per impulsar la flexibilització horària sense fer un estudi d’impacte previ.

El vocal del comitè executiu de la formació Pere López va alertar que l’aplicació dels nous horaris comercials provocarà desequilibris entre les grans superfícies i el petit comerç, i va lamentar també que el projecte de llei no inclogui mesures de tipus social.
López va afirmar que el PS acull “amb preocupació i desencís” que la nova regulació dels horaris comercials vagi acompanyada d’una memòria econòmica “de cinc o sis línies”, en considerar que es tracta d’una “proposta excessivament arriscada perquè no vagi acompanya d’un estudi”. Així, l’exministre va concloure que “si aquesta és la manera com vol tramitar els projectes de llei comencem molt malament”.
“Ens sembla molt agosarat canviar les normes de joc del principal sector d’activitat de la nostra economia sense fer un estudi sobre l’impacte que pot tenir”, va apuntar ahir l’exministre d’Economia i Finances, que va coincidir amb algunes de les tesis apuntades anteriorment per la PIME: “Si hem de vendre el mateix amb més costos, això pot comportar una pèrdua en el compte de resultats dels petits comerciants.” En aquest sentit, López va sostenir que la norma suposarà “un perjudici per als petits comerciants”.
Així mateix, el vocal del comitè executiu socialdemòcrata també es va mostrar preocupat per “la qüestió social”, i va lamentar que la norma no inclogui “cap mesura de reforç social, sanitari o de transport”. En aquest sentit, López va sostenir que la norma “exigeix un sobreesforç en el treball i no dóna cap contrapartida per poder conciliar la vida familiar i laboral”.