El Partit Socialdemòcrata considera que Andorra Telecom hauria d’haver assumit un percentatge més important de la inversió que el Comú d’Andorra la Vella realitzarà per embellir i reurbanitzar els carrers de la Borda, Sant Salvador, Bonaventura Riberaygua i Prat Primer, entorns de la parcel·la on s’havia de construir l’edifici The Cloud. Per això, vol explicacions dels motius que han fet que la companyia s’hagi tancat en banda a aportar més diners a aquestes obres, i per aquest motiu, el conseller general Pere López ha presentat a Sindicatura una pregunta en aquest sentit per tal que l’executiu respongui en la sessió de control prevista per al 8 de novembre. Així, en l’escrit, López recorda que el cost de l’embelliment dels entorns de la parcel·la han passat d’1,3 a 1,7 milions degut en bona part als canvis necessaris a causa de la suspensió de la construcció de l’edifici, i demana per què Andorra Telecom només aportarà 150.000 euros d’aquest cost.
D’altra banda, i de cara també a la sessió de control, el conseller general de Liberals d’Andorra Ferran Costa ha entrat tres preguntes més, que s’afegiran a les tres ja presentades per la formació en relació a l’acord d’associació amb la UE, el lliurament de dades de Banco Madrid a la policia espanyola i el sobrecost del pas elevat de la CG-1 davant l’Estadi Comunal.
Concretament, el parlamentari liberal porta al plenari les queixes que ha rebut el servei del transport escolar i el bus lliure per l’aglomeració d’alumnes a les parades de bus en horari d’entrada i de sortida dels centres. Així mateix, Costa també pregunta per què el Govern no va lliurar la llista completa de les intervencions arqueològiques entre l’any 2009 i el 2018 en una pregunta escrita que va realitzar ell mateix; i també sobre la interpretació que fa l’executiu de l’Article 2 del Reglament regulador de l’enregistrament i l’accés a la informació relativa als beneficiaris efectius en els registres d’entitats jurídiques, ja que hi ha diversitat d’interpretacions i alguns juristes indiquen que afectaria totes les societats mercantils andorranes.
Finalment, el conseller general de Socialdemocràcia i Progrés, Víctor Naudi, ha presentat una pregunta en relació a la recent visita al país d’una delegació d’un organisme d’assistència tècnica i d’intercanvi d’informació (Taiex) de la Comissió Europea.