El grup parlamentari socialdemòcrata ha presentat aquest dimecres una esmena a la totalitat del projecte de llei de modificació de la Llei del pressupost per a l’exercici del 2026, rebutjant així els crèdits que el Govern vol destinar al funcionament d’Andorra Digital SA, que ascendeixen a 2,6 milions d'euros.
La formació considera que el Govern ha de revisar "de manera profunda el model abans de continuar comprometent recursos públics". Defensen que els recursos públics s’han de gestionar "amb màxima transparència, rigor i eficàcia", i que qualsevol nova estructura pública ha d’estar plenament justificada, tant pel que fa a la seva necessitat com al seu funcionament, cost i encaix dins de l’administració pública. El GPS recorda que aquesta nova figura, des de la seva visió, "no aporta cap valor afegit real, duplica estructures i representa un risc per al control públic i la transparència".
La presidenta del grup, Susanna Vela, explica que aquesta nova esmena a la totalitat "dona coherència i reforça el posicionament del GPS l’any 2025". Els socialdemòcrates recorden que ja van presentar una esmena a la totalitat del projecte de llei de creació de la societat pública Andorra Digital SA l’octubre 2025, un projecte que, segons el GPS, no aporta cap valor afegit real.