El Partit Socialdemòcrata (PS) ha comunicat aquest matí el seu rebuig cap a totes les mesures que impliquin un augment dels preus dels serveis bàsics i fonamentals i ha anunciat la seva oposició envers qualsevol pujada de tarifes dels serveis de subministrament elèctric com de l’increment constant dels carburants. En aquest sentit, el president del PS, Pere López, ha apuntat que la societat andorrana està vivint “la pitjor crisi de poder adquisitiu familiar”, fet pel qual ha proposat “l’endeutament temporal” de Feda, per evitar “l’ofegament” d’aquestes famílies i que el Govern ofereixi mesures de suport per aquest col·lectiu. Des del partit, han recordat que la ciutadania “acaba de sortir d’una pandèmia marcada per una crisi social, econòmica i sanitària” i han alertat que tant l’increment dels preus com la “inacció” del Govern “ofegarà” les llars i empreses del país.
López ha apuntat que Feda “és una societat pública que hauria d’estar al servei dels ciutadans”, però que en els darrers anys, assegura que aquesta “s’ha convertit en un objecte polític al servei de l’actual Govern”. Així, ha manifestat que l’augment de les tarifes serà per culpa de la “mala gestió” de la mateixa companyia elèctrica Per això, ha exposat que Feda ha de ser la que “s’endeuti transitòriament”, mentre clarifiquen on s’han destinat part dels diners dels ciutadans.
Una altra de les mesures que López ha demanat al Govern han estat que s’analitzin mesures de no-increment de les tarifes dels carburants o es destinin ajudes per a les petites empreses i a les famílies del Principat. Tanmateix, ha exposat que als països veïns hi ha hagut una reducció de 20 cèntims per litre en el cas d’Espanya i de 15 cèntims per litre en el cas de França “El carburant és necessari pels desplaçaments dels ciutadans i és una part important del teixit econòmic i productiu”, ha recordat, subratllant que “estem en un país on la calefacció per gasoil és el sistema més habitual”, fet pel qual ha indicat que “suposa un encariment per a les llars que disposen d’aquest servei bàsic i fonamental”.
Al seu torn, el secretari d’organització del PS, Pere Baró, ha manifestat que les polítiques que estan duent a terme des de Demòcrates “continuen ofegant l’economia de les nostres famílies” i ha assenyalat que en un principi ja es va anunciar que no s’apujaria la llum i “ara ens sorprenen amb pujades significatives”. "Els països veïns estan invertint molts diners i Andorra no està donant res", ha recalcat. Per exemple, en el cas d'Espanya s'han invertit 16.000 milions d'euros per al pla de resposta a la guerra, a França es destinaran més de 400.000 milions amb ajudes directes i a Portugal s'han invertit 20.000 milions.
D'altra banda, en la roda de premsa del Consell de Ministres celebrada a la tarda, el ministre portaveu, Enric Jover, ha qualificat d’“autèntica bajanada” les declaracions del PS respecte al fet que l’augment de les tarifes de Feda provingui de la mala gestió de la companyia elèctrica.