El Tribunal de Comptes alerta al Govern en la seva memòria corresponent al 2023 que un total de 103 treballadors van excedir el nombre d'hores extra previstes pel reglament de sistemes de compensació, les quals, "a més de contràries a la norma esmentada, són indicadors de debilitats i ineficiències organitzatives".
Del total, nou treballadors van efectuar més de 300 hores extra; 20 en van fer entre 200 i 300; 41 entre 150 i 200; i altres 33 entre 120 i 150. En aquest sentit, l'òrgan fiscalitzador recorda que el màxim d'hores extraordinàries autoritzades i compensades amb retribució per persona és de 120 hores a l'any, i que "el màxim d'hores extraordinàries compensades amb temps no pot sobrepassar les 80 hores de descans per any".
En les al·legacions fetes públiques en el mateix informe, però, el Govern assenyala que aquestes hores extra "estan motivades i conformades amb les signatures del secretari d'Estat o del director del departament", per la qual cosa, a parer de l'executiu, aquests excessos laborals entrarien dins dels casos puntuals i degudament justificats que permet la llei.
Un altre dels aspectes sobre els quals incideix el TC pel que fa al personal és el nomenament de personal interí per a la cobertura de funcions estructurals i periòdiques. En aquest cas, el Tribunal observa que personal interí nomenat fins al 31 de desembre del 2022 es va tornar a nomenar per la via d'urgència l'1 de gener de l'any següent i fins al 31 de desembre. Aquesta pràctica, afirmen, "qüestiona el caràcter periòdic de les funcions estructurals que requereix l'article 109.c) de la llei de la funció pública".
En aquesta línia, l'executiu argumenta que "el fet d'haver de tornar a nomenar cada any aquest personal interí ve causat per la necessitat dels departaments de donar continuïtat als serveis prestats, fonamentats en les càrregues de treball i els recursos existents", i afegeixen, a més, que "les lleis dels pressupostos han d'anar amortitzant aquestes places amb caràcter interí i consolidant-les amb caràcter fix".
D'altra banda, el Tribunal de Comptes alerta que el Govern hauria de regular el registre de personal, el qual ha d'incloure les dades personals i de vinculació amb l'administració, així com la relació del personal i els llocs de treball.
Així mateix, posen de manifest que, malgrat que el Govern avalua la legitimitat per a contractar mitjançant l'obtenció d'una declaració genèrica responsable de no trobar-se en cap causa que ho impedeixi, així com dur a terme consultes en registres públics, aquest procediment pot ser considerat com "poc eficaç", per la qual cosa es recomana "que es requereixi una declaració explícita i responsable dels licitadors de manera suplementària [...] relatius als delictes contra la funció pública de la llei qualificada del Codi Penal".
Finalment, i pel que fa a la comptabilitat pública, el Tribunal recomana tota una sèrie de modificacions tècniques, tot i que reconeix que els comptes anuals sotmesos a fiscalització expressen, en tots els aspectes significatius, "la imatge fidel del patrimoni i de la situació financera del Govern a 31 de desembre del 2023", així com "dels resultats de les seves operacions i dels recursos obtinguts i aplicats, i de l'execució del pressupost d'ingressos i despeses corresponents a l'exercici anual acabat en la mateixa data i contenen, juntament amb la memòria que els acompanya, la informació necessària i suficient per a la seva interpretació i comprensió adequada".