
La falta de diàleg, d’entesa i també, per què no dir-ho, de pressupost, va ser el detonant que va fer que ahir els Verds d’Andorra, de la mà de la seva presidenta, Antònia Escoda, demanessin al cap de Govern eleccions anticipades.
“Si no poden treballar junts, que pleguin i deixin el lloc a gent disposada a treballar i a entendre’s”, va comentar Escoda, preocupada pel panorama actual, en què no veu cap mena d’entesa entre grups polítics per tirar endavant un país ja prou malmès per la crisi i sense pressupost.
Sobre els comptes per a aquest any, Escoda va comentar que és poc viable funcionar amb dotzenes parts, donat que és poc pràctic “haver-ho de passar tot per un crèdit extraordinari al Consell General”, i va culpar les tres parts de no saber arribar a un acord pel bé del país, i que això només reflectia un egoisme partidista pensat per afavorir els partits polítics i no el país.
Per la seva banda, Isabel Lozano va afirmar que és una “manca de sensibilitat terrible” que els grups parlamentaris no hagin prestat atenció als més de 5.000 llocs de treball que s’han destruït l’últim any. L’expresidenta del partit va recriminar al Govern i als consellers generals que no es preocupen d’aquests 5.000 llocs de feina perquè són de residents i no d’andorrans. “És l’únic motiu pel qual no s’ha fet res”, va comentar. En darrer terme, Joel Sàmper va recordar, coincidint amb el Dia de la dona treballadora, que les diferències entre gèneres s’agreugen en comptes de retallar-se.