Amb l’objectiu de “garantir un bon funcionament de les empreses del país” a la temporada d’hivern, l’època de major activitat econòmica de l’any, el Govern ha acordat una quota de 4.995 autoritzacions d’immigració per a la temporada 2025-2026, el mateix nombre de permisos aprovats l’any passat, segons ha recordat el ministre portaveu.

Guillem Casal, que ha remarcat que la nova quota compta amb l’aval del Consell Econòmic i Social (CES) i que és ampliable en un 30%, de manera que es podria arribar als 6.494 permisos, ha justificat el manteniment del nombre d’autoritzacions en el consum real del contingent de la temporada passada, que va ser de 5.224 treballadors.

Així mateix, el ministre ha detallat que del total d’autoritzacions de temporada, 3.366 corresponen al sector hoteler –incloent-hi els establiments hostalers de les estacions d’esquí–, 1.009 a treballadors de les pistes d’esquí, 45 a agències de viatges, 455 comerços en general (inclòs el lloguer de material esportiu i les activitats immobiliàries) i 120 al sector de la neteja.

A més, i tenint en compte l’experiència de la temporada passada, el ministre ha explicat que el període de vigència de les autoritzacions no és el mateix per a tots els sectors. Així, en el cas del sector hoteler i del sector de les empreses de neteja i bugaderia, molt lligat a l’hoteleria, s’allargarà fins al dia 15 de juny del 2026, mentre que pel que fa als altres tres reglaments de quota especial, la vigència de les autoritzacions finalitzarà el 3 de maig del 2026.
Les sol·licituds en el marc de les quotes de temporada d’hivern es podran presentar fins al dia 31 de març de l’exercici 2026.

Interpel·lat sobre les dificultats per trobar personal expressades des de la Unió Hotelera d’Andorra (UHA), el ministre portaveu s'ha mostrat convençut que el contingent aprovat per l’executiu dona resposta a aquestes necessitats de mà d’obra apuntades per la patronal.