El Comú d’Escaldes-Engordany va aprovar ahir un conveni que permetrà traslladar la deixalleria comunal a la zona industrial del pont de la Tosca a principis de l’any vinent i alliberar la parcel·la de 740 metres quadrats situada a l’avinguda del Pessebre, on està ubicada la deixalleria en l’actualitat.

 L’acord possibilita la cessió anticipada i gratuïta dels terrenys d’Ensucaranes, una construcció propietat de casa Mandicó on hi ha construït un magatzem de 214,5 metres quadrats, que quedarà lliure a partir de l’1 de novembre d’aquest any.  
Tant el cònsol major, Antoni Martí, com el cap de l’oposició, Francesc Casals, van destacar la importància de la iniciativa, que, segons la majoria farà possible construir un edifici de fins a set plantes al nucli urbà, en un terreny valorat “en 6 milions d’euros”. Martí va explicar que “al proper pressupost caldrà incloure una partida per habilitar la nova deixalleria i per condicionar els terrenys de la zona de Fité Rossell”, on va proposar edificar “un aparcament a la planta baixa que tindria una capacitat per a 38 places”.
La sessió de consell de comú d’ahir va servir també per aprovar de forma definitiva els plans parcials per desenvolupar les unitats d’actuació del camí de Cal Diumenge i del Falgueró, després que els informes ministerials hagin sortit favorables i que el Comú no hagi rebut cap al·legació. En el cas del Falgueró, el cònsol va recordar que l’acord a què es va arribar amb els propietaris permetrà comptar amb una plaça pública i amb 110 places d’aparcament cobertes, a més d’altres instal·lacions comunals. No obstant, el cap de l’oposició hi va votar en contra en considerar que “no es va aconseguir un mal tracte, però la part de cessió que el Comú ha recuperat és al pitjor lloc possible i difícilment es podrà aprofitar”
La corporació també va decidir donar continuïtat a mesures anticrisi, com ara la reducció dels lloguers dels locals situats a la torre Caldea fins al 40% –fins ara el descompte era del 30%–, amb un increment gradual durant els propers cinc anys, mitjançant un augment del 10% anual. Així mateix, el Comú manté el fraccionament en dos pagaments de la liquidació de l’impost sobre radicació d’activitats comercials, empresarials i professionals, i ho fa extensiu les taxes d’higiene i enllumenat, que es pagaran a l’abril i a l’octubre, juntament amb l’anterior. 
La corporació va aprovar també els reglaments que han de facilitar la simplificació dels tràmits per a l’obertura de comerços i va acordar perllongar el contracte amb l’empresa que s’encarrega del servei de recollida de paper i cartró fins al març del 2011, per poder mancomunar el servei amb d’Andorra la Vella. D’altra banda, Escaldes va modificar l’ordinació de retirada de vehicles, que es podrà fer realitzar quan estiguin més de 15 dies seguits a la via pública o més de 30 dies seguits als aparcaments comunals.
Finalment, el Comú va decidir crear la comissió d’Agents de Circulació i Atenció Ciutadana per “fer un seguiment més adequat d’aquest departament”. Quant a la polèmica sorgida entre la comissió interparroquial i el Govern sobre el dret a dotar el cos d’armes de defensa, el cònsol major va reiterar la postura desfavorable del Comú i va assegurar que en aquests moments “no és la decisió més important per a Escaldes-Engordany si els agents de circulació poden dur porra”.