Vint anys després, Maria del Mar Coma i Enric Dolsa es tornen a trobar en la lluita per manar a la parròquia d’Ordino. Vint anys després, tot canvia i els objectius són ben diferents. Fa 20 anys potser Grifols sonava a xinès. La paraula sostenibilitat sempre ha estat de moda i ajudar els habitants sempre està en boca de tots en una cursa electoral. La candidatura d’ACO + DA + Independents + SDP tindrà Maria del Mar Coma com a líder. Va ocupar el càrrec com a consellera de Finances i Pressupost durant la darrera legislatura al Comú d’Ordino. Formarà binomi amb Eduard Betriu, que va assumir la conselleria d’Agricultura, Medi Ambient i Sostenibilitat. A l’enganxada de cartells ha estat acompanyada pel cap de Govern, Xavier Espot, la subsíndica i consellera general per Ordino, Sandra Codina i la consellera també de la parròquia, Berna Coma.
"Les persones estan i estaran sempre al centre de les nostres polítiques i també hi haurà el creixement sostenible de la parròquia. Garantirem que en la pròxima revisió del pla d’urbanisme es farà buscant el consens de tots els ciutadans i agents implicats”, ha assegurat Maria del Mar Coma, que els últims anys ha estat una de les conselleres més destacades de la majoria comunal sota el mandat de Josep Àngel Mortés, tot i que el final no ha estat el desitjat.
La candidata demòcrata es va iniciar en el món de la política com a consellera de Comú amb el GUPI entre el 2004-2007. “Caldrà respectar els guardons internacionals rebuts aquest darrer mandat, com el de la Reserva de la Biosfera per la Unesco i el Best Turism Village per l’Organització Mundial del Turisme”. Un dels altres aspectes del seu programa és el de tirar endavant un centre sociosanitari a la parròquia. I de Grifols? No ha volgut entrar al guant llançat per Enric Dolsa. “No val la pena perdre el temps discutint-ne durant la campanya perquè encara no se sap si es tirarà o no endavant”.
Enric Dolsa, número 1 d’Units per Ordino, ha estat el primer dels candidats a penjar els seus dos cartells, a tocar de l’Auditori Nacional. Ben puntuals a les 12 hores han innovat i han utilitzat un esprai de cola d’escuma (Enric Dolsa l'ha descrit com allò que utilitzen els àrbitres dels partits de futbol per assenyalar la distància de les tanques) i un petit raspall. El candidat, tot un clàssic a Ordino, ha comptat amb el suport de Jordina Bringué, integrant d’Andorra Endavant, i el tercer a la llista, Jean Michel Armengol, del partit socialdemòcrata. Dolsa ha estat punyent i no s'ha mossegat la llengua. “Hi ha tres punts que són estrella en el nostre programa. El primer és el control del creixement d’Ordino, que com saben tots aquests quatre anys se n’ha anat a pique. Hi ha hagut un creixement desmesurat. El segon és el laboratori P3. Poder aturar aquesta bajanada que volen fer aquí a Ordino i l’única manera d’aturar-ho és fer una consulta popular, i tercera és l’habitatge social. En el nostre programa portem fer com a mínim 200 vivendes socials aquests pròxims quatre anys”.
I Enric Dolsa assegura que ell no es presenta com l’anti-Grifols. “Anti- als quatre que es tornen a presentar. Això del tema Grifols en el nostre programa és per anar a favor de la parròquia i salvaguardar el benestar. Si algú pensa que el problema es pararà abans de la Massana s’equivoca, perquè si passa alguna cosa serà general. Aquesta espasa de Dàmocles no la necessitem, perquè si passa quelcom deixaran de venir els turistes i la nostra indústria és el turisme. Si ho fan a Barcelona per a mi perfecte, però no aquí, que si un dia deixen de venir els turistes serà un greu problema”, ha advertit Dolsa, que vint anys després tindrà com a rival a les urnes Maria del Mar Coma. El temps, la política i les seves coses.