
El Govern ha acceptat la proposta dels comuns perquè puguin cobrar les multes i els tributs sense que hagin d’esperar la decisió de la Batllia i que la notificació de les sancions interrompi els terminis de prescripció.
Malgrat tot, el criteri de l’executiu en relació amb la Llei de finances comunals i Llei de bases de l’ordenament tributari, que es va enllestir ahir, és que la interrupció de la prescripció ha de ser una mesura provisional “a l’espera que hi hagi un altre sistema per resoldre la ràpida execució de les sentències”. Així ho va explicar ahir el ministre de Justícia i Interior, Marc Vila, que va anunciar el treball conjunt amb els comuns i el Consell Superior de la Justícia per arribar a un nou procediment de constrenyiment que serveixi per executar les sentències administratives de tipus pecuniari.
Vila va informar també ahir que el dia anterior havia presentat als comuns el programa de treball temporal a l’administració i que va tenir una bona rebuda per part de les corporacions locals. La intenció ara del ministeri és que els comuns i les empreses públiques i parapúbliques s’afegeixen al programa perquè hi pugui haver més persones que se’n beneficiïn. A hores d’ara ja hi ha 81 llocs de treball que s’han determinat, 62 dels quals ja estan ocupats, mentre que 19 ofertes encara estan en fase de consideració.
Un dels canvis que s’han introduït per facilitar l’accés dels aturats al programa és que només s’exigirà un període mínim de dos mesos d’inscripció al Servei d’Ocupació, en lloc de tres com passava fins ara. A més, una altra de les facilitats que s’han introduït és que a partir d’ara les ofertes i les demandes es podran presentar al servei de Tràmits dels comuns.